کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتی هوش مصنوعی موسیقیدان می‌شود

سايت خبری ايتنا , 21 شهريور 1396 ساعت 13:13

ایتنا – این آلبوم که "من یک هوش مصنوعی هستم" نام دارد، توانسته است تا نظر مثبت هنرمندان و منتقدان موسیقی را نیز به خود جلب کند.


شاید تا امروز، فناوری هوش مصنوعی و گسترش آن، باعث نگرانی برخی گروه ها بدلیل احتمال از دست دادن کارشان بود، اما به نظر می‌رسد که موسیقیدان‌ها نیز باید نگران از دست دادن کار به واسطه هوش مصنوعی باشند، زیرا به تازگی نخستین آلبوم موسیقی که کاملا توسط هوش مصنوعی ساخته شده است، روانه بازار شده است.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی foxbusiness، به‌تازگی یک سیستم هوش مصنوعی به اسم آمپر توانسته است تا هنر خود را در زمینهٔ موسیقی به نمایش بگذارد.
 
این هوش مصنوعی ویژه توانسته است تا یک آلبوم کامل موسیقی را طراحی کند، و البته این موسیقی ساخته شده، به‌اندازه‌ای خوب بوده است که در قالب یک آلبوم آماده، به بازار عرضه شده است.
 
البته این هوش مصنوعی در زمینهٔ کار این آلبوم تنها نیست و اثر هنری او با صدای یک هنرمند خواننده به نام تاریان ساوترن ضبط و عرضه شده است.

این آلبوم که "من یک هوش مصنوعی هستم" نام دارد، توانسته است تا نظر مثبت هنرمندان و منتقدان موسیقی را نیز به خود جلب کند و نتیجتا شرکت سازنده آن، به‌شدت نسبت به این ساختار امیدوار است.

شایان ذکر است که این شرکت برنامه‌های آینده خود را در زمینه ساخت موسیقی‌های پیچیده‌تر توسط این هوش مصنوعی آماده کرده و است و بدین ترتیب، احتمالا در آینده شاهد کارهای بیشتری از آمپر خواهیم بود.


کد مطلب: 50066

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50066/وقتی-هوش-مصنوعی-موسیقیدان-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir