۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۰

امکانات ویژه مرورگر اپرا بر روی لینوکس و ویندوز

ایتنا – به‌تازگی نسخه جدید مرورگر وب اپرا منتشرشده که در آن امکاناتی ویژه جهت ارائه خدمات به کاربران سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس در نظر گرفته شده است.
امکانات ویژه مرورگر اپرا بر روی لینوکس و ویندوز

"اپرا" یکی از نرم‌افزارهای مرور صفحات وب است که هر چند در زمره برترین مرورگرها نیست، اما علاقه‌مندان و طرفداران وفادار و مشتاقی دارد که همیشه از آن استفاده می‌کنند و همواره منتظر عرضه نسخه جدید به همراه قابلیت‌های تازه از سوی این نرم‌افزار هستند.

به‌تازگی نسخه جدید مرورگر وب اپرا منتشر شده که در آن امکاناتی ویژه جهت ارائه خدمات به کاربران سیستم‌های عامل ویندوز و لینوکس در نظر گرفته شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی softpedia، نکته جالب این است که بسیاری از کاربران، پس از اعلام نیازهای سخت‌افزاری بسیار سنگین برای مرورگرهای مشهور گوگل کروم و فایرفاکس، اکنون ترجیح داده‌اند که به سراغ مرورگر اوپرا بروند و کار وبگردی خود را با این مرورگر سهل و سریع انجام دهند.
 
خبر جالب برای طرفداران پروپاقرص این مرورگر، اکنون این است که شاهد عرضه نسخه 49 هستند و طبق معمول شاهد تغییرات جدیدی خواهند بود. در این نسخه، کاربران خدمات ویژه‌ای برای پیکربندی راحت‌تر و سریع‌تر مرورگر بر روی هر دو سیستم‌عامل مشهور یعنی ویندوز و لینوکس را شاهد خواهند بود که در نتیجه در هر دو پلتفرم، می‌توانند به سهولت هر چه تمام‌تر، به کار و وبگردی بپردازند.

این نسخه که به‌صورت دقیق 49.0.2705.0 نام دارد، یک مرورگر وب از نوع کرومیوم است که بر پایه مرورگر وب متن‌باز کرومیوم نسخه 62.0.3188.4 بنا شده و سپس توسط برنامه‌نویسان، توسعه یافته است.
 
از دیگر قابلیت‌های این نسخه از اپرا عبارت از این است که با تغییراتی در زمینهه نور و رنگ‌بندی نوار ابزار و بدنه اصلی همراه شده است، که همزمان به کمک بک‌گراند روشن و رنگ‌های ویژه آن، بتواند در حین کار، خستگی کمتری را برای چشمان کاربران ایجاد نموده و تجربه مطلوبی از وبگردی برایشان به ارمغان بیاورد.
 
همچنین به گفته ماچیژ کوسمبا (Maciej Kocemba) به‌عنوان مدیر تولید اپرا، این مرورگر وب به کاربران ویندوز و لینوکس اجازه خواهد داد تا از خدمات مرور وب شخصی و ناشناس جدیدی که توسط این شرکت طراحی شده است بهره بگیرند.
 
شایان ذکر است که این نسخه و امکانات آن هنوز برای سیستم‌عامل مک در دسترس نیستند و حتی اخباری درباره عرضه احتمالی این نسخه از اپرا برای دستگاه‌های اپل به گوش نمی‌رسد.
 
کد مطلب: 50061
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام