کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه چند میلیارد دلاری آمازون برای ساخت پایگاه جدید

21 شهريور 1396 ساعت 16:32

ایتنا – شرکت آمازون به‌تازگی بودجه بسیار سنگینی برای ساخت یک مرکز جدید کاری در نظر گرفته است تا بتواند نیروهای جدید خود را در آن اسکان بدهد.


شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری، غالباً پیشتاز دانش و صنعت بوده و عمدتاً از عوامل اصلی رفاه و تسهیلات در زندگی انسان‌ها به شمار می‌آیند.
اما نکته مهمی که از دید کارشناسان غایب نمی‌ماند، این است که این شرکت‌ها از طریقی دیگر هم به بهبود کیفیت جوامع و رفع برخی معضلات کمک می‌کنند.
جذب نیروهای متخصص و تحصیلکرده و مجرب، ایجاد انگیزه در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و نهایتاً ایجاد اشتغال، از جمله مهم‌ترین کارکردهای شرکت‌های نام‌آور عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که البته دیگر شرکت‌های این حوزه در حد و اندازه خود نیز به همین ترتیب عمل می‌نمایند.

مطابق اخبار منتشره، شرکت آمازون به‌تازگی بودجه بسیار سنگینی برای ساخت یک مرکز جدید کاری در نظر گرفته است تا بتواند نیروهای جدید خود را در آن اسکان بدهد، که بدین ترتیب با گسترش حوزه فعالیت خود، به اشتغال نیز کمک خواهد نمود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theverge، آمازون به‌تازگی اعلام کرده بود که قصد دارد تا 50 هزار شغل جدید را در کشور آمریکا ایجاد کند.
با این‌ وجود، بدیهی است که داشتن این تعداد نیرو نیاز به فضای کاری بسیار بزرگی دارد و به همین دلیل نیز این شرکت به فکر طراحی ساخت یک مرکز کاری جدید و البته لوکس افتاده است.

این مرکز جدید بر اساس بودجه‌ای سنگین معادل 5 میلیارد دلار ساخته خواهد شد؛ ضمن اینکه آمازون اعلام کرده است که به دنبال ساخت این مرکز در شهری است که بهترین بازدهی را برای آنها داشته باشد.
مدیران این شرکت ترجیح می‌دهند تا شهری را انتخاب کنند که بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت داشته باشد و بدون شک این مرکز موجب افزایش چشمگیر جمعیت و موقعیت‌ها در این شهر خواهد شد.

شایان ذکر است که یکی از گزینه‌های مطلوب این شرکت این است که بتواند با استفاده از قوانین مالیاتی بهتر ایالت نوادا، به سراغ ساخت این مرکز 5 میلیارد دلاری در این ایالت برود.

جالب است بدانید که ساخته شدن این مرکز در نوادا می‌تواند در بازه زمانی بیست‌ساله، از نظر مالیاتی تفاوتی 1.3 میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان بیاورد.
 


کد مطلب: 50060

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50060/برنامه-چند-میلیارد-دلاری-آمازون-ساخت-پایگاه-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir