کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت اشیاء، کانون توجه رقابت‌های استارت‌آپ 2017

27 شهريور 1396 ساعت 15:26

ایتنا – به‌تازگی رقابت‌های Cross-Strait استارت‌آپ‌ها در شانگهای آغازشده است که در طول این رقابت‌ها، سیستم‌های اینترنت اشیاء به‌عنوان داغ‌ترین موضوع موردتوجه قرار داشته‌اند.



موضوع "اینترنت اشیاء" هر چند غالباً از سوی صاحب‌نظران و نیز شرکت‌های بزرگ فناوری مطرح شده و محصولات و خدمات معطوف به آن عرضه می‌گردد، لیکن به نظر می‌رسد زمانی می‌تواند به صورت جدی‌تر، وارد زندگی انسان‌ها گردد که در همه لایه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و محدود به چند شرکت بزرگ نباشد.
به‌تازگی رقابت‌های Cross-Strait استارت‌آپ‌ها در شانگهای کشور چین آغازشده است که در طول این رقابت‌ها، سیستم‌های اینترنت اشیاء به‌عنوان موضوع و مبحث اصلی، مورد توجه قرار داشته‌اند.
مجموعه این اتفاق، از دید کارشناسان فناوری اطلاعات، رویداد مهمی به شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، امروزه کلمه استارت‌آپ به عنوان مهد تولد و رشد فناوری‌های نوین، برای همه دوستداران فناوری آشناست و سالانه شاهد رقابت‌های استارت‌آپ متعددی در سراسر جهان هستیم.

در این میان، رقابت‌های استارت‌آپ Cross-Strait در شانگهای، از مهم‌ترین و معتبرترین نمونه‌های موجود در جهان به‌حساب می‌آید و مطابق برنامه منظم آن، دوره جدید این رقابت‌ها به‌تازگی در چین آغاز شده است.


در این دوره از رقابت‌ها، توجه ویژه‌ای به کاربری‌های اینترنت اشیاء معطوف شده است که البته در تاریخ این رقابت‌ها بی‌سابقه بوده است.

مطابق برنامه‌های منتشره از این دوره رقابت‌ها، این کاربری‌ها در تمامی رده‌های اینترنت اشیاء به چشم می‌خورند و رده‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و زیرساختی را پوشش داده‌اند و مقرر شده است که ایده‌های جدید، فناوری‌های تازه و خدمات نوین مبتنی بر اینترنت اشیاء -که از سوی شرکت‌های نوپا عرضه می‌شوند- در این نمایشگاه ارائه گردند.
 
بدین‌ ترتیب و با توجه به حضور شرکت‌های استارت‌آپ -که با شرکای بزرگ همکاری دارند- می‌توان انتظار داشت که به‌زودی شاهد جهشی بزرگ در اینترنت اشیاء باشیم؛ چرا که شرکت‌های استارت‌آپ، در حقیقت نسل جدیدی از کسب‌وکارها هستند که ضمن داشتن انگیزه و انرژی فراوان و نیز پویایی و انعطاف‌پذیری شایان توجه، قادرند بر جهت‌دهی فناوری و نیز صنعت در آینده بسیار تأثیرگذار باشند. با همین استدلال می‌توان پذیرفت که همزمان با ورود استارت‌آپ‌ها به جرگه اینترنت اشیاء، باید به آینده این صنعت نیز امیدوارتر شد.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که با این حال هنوز بزرگ‌ترین نگرانی ممکن در زمینه اینترنت اشیاء، امنیت این سامانه‌ها است و به نظر می‌رسد که باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.
 


کد مطلب: 50043

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50043/اینترنت-اشیاء-کانون-توجه-رقابت-های-استارت-آپ-2017

ايتنا
  https://www.itna.ir