کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دروغ بزرگ فیس‌بوک برای کسب تبلیغ بیشتر

سايت خبری ايتنا , 19 شهريور 1396 ساعت 1:21

ایتنا – به‌تازگی یک گاف شدید از سوی مسئولان فیس‌بوک کشف شده است که موجب شده است تا اعتماد عمومی به آمار عرضه شده توسط آن‌ها از بین برود.


به‌تازگی یک گاف عجیب از مسئولان فیس‌بوک کشف شده است که موجب شده است تا اعتماد عمومی به آمار عرضه شده توسط آنها از زیر سوال برود.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، فیس‌بوک بدون شک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان است و بالاترین تعداد کاربر را به خود اختصاص داده است.
 
با این وجود طبیعی است که این شبکه اجتماعی حجم بالایی از تبلیغات را در اختیار داشته و به کاربران خود ارائه کند و برای این کار نیز مسئولان فیس‌بوک اقدام به ارائه آمار بازدیدکنندگان بالقوه خبر در هر منطقه تبلیغاتی کرده‌اند.
 
این امر کاملا بدیهی و عادی به نظر می‌رسد، ولی مشکل اصلی این است که آمار ارائه شده توسط فیس‌بوک، با واقعیت تفاوت دارد زیرا در مواردی تعداد انسان‌های موجود برای پوشش دادن آمار ارائه شده توسط فیس‌بوک کافی نیستند.
 
برای نمونه فیس‌بوک به تبلیغ کنندگان حاضر در کشور آمریکا اعلام می‌کند که می‌تواند تبلیغ آنها را به 41 میلیون کاربر بین 18 تا 24 سال، 60 میلیون کاربر 25 تا 34 سال و 61 میلیون کاربر 35 تا 49 سال ارائه کند.
 
با این حال آمار ثبتی در آمریکا نشان از آن دارند که در رده سنی بین 18 تا 24 سال، تنها 31 میلیون نفر در این کشور وجود دارند. این آمار برای رده سنی 25 تا 34 سال به 45 میلیون نفر رسیده و برای سن 35 تا 49 سال به 61 میلیون نفر می‌رسد.
 
به‌ این‌ ترتیب تنها رده سنی 35 تا 49 سال با آمار فیس‌بوک همخوانی دارد که بازهم چنین امری کاملا غیرمحتمل است زیرا تمامی افراد آمریکایی بین 35 تا 49 سال باید عضو فیس‌بوک باشند تا حتی این بخش از ادعای این شرکت واقعیت داشته باشد.
 
شایان ذکر است که این امر نشان می‌دهد که شرایط فیس‌بوک برای تبلیغات اندکی دشوارتر از پیش شده است و به همین دلیل نیز این شرکت به دنبال رویه‌ای جدید یعنی پخش زنده رویدادها است.


کد مطلب: 50042

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50042/دروغ-بزرگ-فیس-بوک-کسب-تبلیغ-بیشتر

ايتنا
  https://www.itna.ir