کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روباتی که 80 درصد شرکت کنندگان یک آزمون دانشگاهی را شکست داد

سايت خبری ايتنا , 20 شهريور 1396 ساعت 9:15

ایتنا – "تودای" توانست از اکثریت شرکت کنندگان یک آزمون دانشگاهی بهتر عمل کند.


به‌تازگی یک روبات در امتحان ورودی دانشگاه توکیو شرکت کرده است و توانسته است تا نتیجه‌ای به دست بیاورد که از 80 درصد از شرکت کنندگان دیگر بهتر بوده است.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی businessinsider، به نظر می‌رسد که باید روزبه‌روز و بیش‌ از پیش بابت روبات‌ها نگران باشیم زیرا آنها نه‌تنها کارهای ما را از ما می‌گیرند، بلکه در زمینه عملکرد آکادمیک نیز از بسیاری از انسان‌ها پیشی گرفته‌اند!
 
ماجرا از این قرار است که به‌تازگی آزمون ورودی دانشگاه توکیو در کشور ژاپن انجام شده است. این آزمون یک شرکت کننده ویژه را نیز پذیرا بوده است که موجب تفاوت آن با سایر آزمون‌های پیشین شده است.
 
این شرکت کننده، یک روبات هوشمند به نام تودای (Todai) بوده است که توانسته است تا از 80 درصد شرکت کنندگان این آزمون بهتر عمل کند.
 
حال نوریکو آرای به‌عنوان یک متخصص هوش مصنوعی درباره عملکرد تودای می‌گوید که این روبات توانسته است تا در مواردی مانند محاسبات ریاضی، نوشتن انشای 600 کلمه‌ای و حتی زبان انگلیسی از بسیاری از شرکت کنندگان بهتر عمل کند و این امر به این معنی است که شاهد یک جهش بزرگ روباتیک در زمینه یادگیری ماشینی هستیم.
 
آرای از این نتایج شگفت‌زده شده ولی بیشتر از هر چیزی از آنها ابراز نگرانی کرده است. او معتقد است که بخش نگران کننده اصلی، رویکرد انسان‌های شرکت‌کننده در این آزمون بوده است زیرا آنها نیز مانند روبات عمل کرده و تنها با دریافت ورودی‌های مشخص، خروجی‌های قابل پیش‌بینی را عرضه کرده‌اند.
 
این روش کاری موجب می‌شود تا به‌تدریج درک درونی انسان‌ها به‌شدت کاهش پیدا کند و رفتارهای ماشین گونه آنها به‌تدریج عملکرد کلی مغز در زمینه نوآوری را کند خواهد نمود.


کد مطلب: 50039

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50039/روباتی-80-درصد-شرکت-کنندگان-یک-آزمون-دانشگاهی-شکست

ايتنا
  https://www.itna.ir