۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵

قابلیت منحصر به فرد در ویندوز 10 برای مصون ماندن در برابر هکرها

ایتنا- اسمارت اسکرین در صورتی که کاربر یک نرم‌افزار را دانلود کند، فیلتر اسمارت اسکرین به منظور محافظت از امنیت رایانه، آن را در ویندوز بررسی خواهد کرد.
قابلیت منحصر به فرد در ویندوز 10 برای مصون ماندن در برابر هکرها



قابلیت صفحه هوشمند ( اسمارت اسکرین) در ویندوز ۱۰ رایانه‌های شخصی یکی از راه‌هایی است که می تواند رایانه شما را از خطر بدافزارها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مخرب حفظ کند.

 
قابلیت "صفحه هوشمند مدافع ویندوز" کاربران را از دانلود و نصب برنامه‌های مشکوک و ناشناس برحذر می دارد و هشدار می‌دهد که برنامه یا وب‌سایت مورد نظر ممکن است به رایانه کاربر آسیب برساند و شامل بدافزار یا ویروس‌هایی باشد که موجب از دست رفتن اطلاعات رایانه وی شود.

این قابلیت برای مسائل امنیتی و حفاظت اطلاعات کاربران در فضای رایانه‌ای و اینترنتی در نظر گرفته شده است تا کاربران با خیال آسوده و در فضایی امن بتوانند به انجام کارهای خود بپردازند اما اکنون این سوال پیش می آید که منظور از صفحه هوشمند چیست و دقیقا چکار می‌کند؟

صفحه هوشمند یا اسمارت اسکرین قابلیتی است که با ویندوز ۸ معرفی شد و در ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی و تکمیل شد. در صورتی که کاربر یک برنامه یا نرم افزار را دانلود کند، فیلتر اسمارت اسکرین به منظور محافظت از امنیت رایانه، آن را در ویندوز بررسی خواهد کرد. حالا اگر کاربر مشابه آن برنامه را پیشتر دانلود کرده باشد، ویندوز آن را بی خطر تلقی خواهد کرد.

بعنوان مثال، اگر قبلا اینستالر گوگل کروم و یا iTunes دانلود شده باشد، اسمارت اسکرین آن را ایمن تلقی می‌کند و اجازه اجرا و نصب آن را می‌دهد. ولی اگر مشابه آن برنامه قبلا دانلود شده و خطرناک و مخرب تلقی شده باشد، قابلیت اسمارت اسکرین آن را مسدود کرده و اجازه نصب و اجرا را به کاربر نخواهد داد.

حالا در صورتیکه مشابه برنامه مذکور قبلا دانلود نشده باشد، اسمارت اسکرین در قالب یک پیغام به کاربر این هشدار را می‌دهد که نصب و اجرای این برنامه ممکن است به رایانه و اطلاعات ذخیره شده کاربر آسیب برساند که البته در صورتی که کاربر از وب‌سایت و برنامه مورد نظر مطمئن باشد، می تواند این پیغام را نادیده بگیرد و برنامه را اجرا کند.
کد مطلب: 50023
برچسب ها: ویندوز
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
United States
ویندوز 10 جدای از SmartScreen، یک امکان خیلی جالب و البته یکمی خطرناک هم داره
Network Inspection Service یا NIS که هر موقع دلش خواست کل ساختار شبکه رو Scan می کنه
assemblyos
feedback
Iran, Islamic Republic of
ویندوز 10 مرتبا درحال پیشرفت است و مایکروسافت همه ی تلاشش را برای تامین امنیت کامل ویندوز بکار می گیرد . کسانی که در فضای مجازی ویندوز را مسخره می کنند بعدا می فهمند که در مورد ان اشتباه کرده اند . الان فعلا با لینوکس دلشان را خوش کرده اند اما نمی دانند که تامین امنیت صدها توزیع لینوکسی بسیار دشوارتر از امنیت ویندوز 10 است . هرچه بر تعداد توزیعهای لینوکس افزوده شود این سیستم عامل ضعیفتر شده و عملا پشتیبانی از ان برای توسعه دهندگان و جامعه ی لینوکس دشوارتر می شود . واقعا اینهمه پراکندگی توزیع های مختلف و سلیقه ای در دنیای لینوکس کاملا به ضرر خود لینوکس است . کی می تونه اینهمه توزیع رو جمع و جور و سازماندهی کنه ؟؟؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام