۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۳

۳۰ درصد خطوط تلفن کیفیت لازم برای اینترنت پرسرعت را ندارند

ایتنا- واعظی جهرمی: ۳۰ درصد خطوط ارتباطی ثابت کشور، کیفیت لازم برای ارائه اینترنت با سرعت بالا را ندارند که این مشکل باید اصلاح شود.
۳۰ درصد خطوط تلفن کیفیت لازم برای اینترنت پرسرعت را ندارند
 
 محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز اشتغال در دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به بخش ایجاد کننده ثروت ملی تبدیل شده است، تاکید کرد : طی چهار سال گذشته با سختی فراوان، زیرساختهای مناسبی در این بخش آماده شده و امروز زمان بهره برداری از آن است.

به گزارش ایتنا از مهر، وزیر ارتباطات با بیان اینکه تامین زیرساخت در مدت ۳ سال توسعه خوبی داشته است، گفت: عقب ماندگی توسعه ۱۲ ساله زیرساخت در ۳ سال اخیر جبران شده و هم اکنون زمان استفاده از ثمرات آن است.

وی با تاکید براینکه اگر در توسعه خدمات این بخش، اقدام نکنیم کشورهای دیگر اقدام کرده و تحول حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتظر نمی ماند، اظهار داشت: ۳۰ درصد خطوط ارتباطی ثابت کشور، کیفیت لازم برای اینترنت با سرعت بالا را ندارد که باید اصلاح شود. همچنین مشکلات بیمه، مالیات و دستگاههای نظارتی برای کسب و کارهای نوپا از دیگر مسائل این بخش است که امیدواریم با همکاری مجلس بتوانیم در ۶ ماهه نخست این دولت، قوانین و مقررات این حوزه را تدوین کنیم.
آذری جهرمی با اشاره به توسعه اینترنت در روستاها نیز گفت: زمانی انتقاداتی به بردن اینترنت به روستاها وجود داشت که چرا این کار انجام می شود، اما در قانون این موضوع تکلیف شده است و عدالت اجتماعی و ضرورت وجود خدمات ارتباطی در روستاها از جمله دلایل این توسعه است.

وی با تاکید براینکه درخواست نخست روستاییان اینترنت است، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش ها اما در اجرای طرح توسعه ارتباطات اجباری روستایی (USO) اشکالاتی وجود دارد و  امیدواریم با تغییر مدل و شیوه خود، بتوانیم این نیاز را برای روستاییان فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ما به مردم قول داده ایم تا ۴ سال آینده ، مشکل تلفن و اینترنت ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را حل کنیم. در حوزه اتصال فیبرنوری به دانشگاه ها و مراکز دولتی استانها نیز لازم است مخابرات این موضوع را انجام دهد و به صورت بلند مدت هزینه آن را دریافت کند که این کار به موضوع دولت الکترونیک و شبکه علمی کشور کمک می‌کند.

به گفته آذری جهرمی، در برنامه پنجم توسعه برای حوزه فناوری اطلاعات سالانه ۱۹.۴ درصد ارزش افزوده دیده شده است و ارزش این بازار در پایان برنامه باید ۲.۵ برابر شود و رشد ۵ برابری را داشته باشیم.
کد مطلب: 49977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام