کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده فیس‌بوک از هوش مصنوعی برای بهتر کردن کیفیت تصاویر

11 شهريور 1396 ساعت 16:39

ایتنا- فیس‌بوک به منظور حصول اطمینان از اینکه تصاویر 360درجه در بهترین حالت خود از لحاظ کیفیت قرار دارند، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.




فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده که برای اطمینان از اینکه تصاویر 360درجه موجود در شبکه اجتماعی، کیفیت مناسبی دارد، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این شرکت اخیراً سیستمی جدید را راه‌اندازی کرده است که برای تصحیح اشتباهات معمول جهت‌گیری در تصاویری که آپلود می‌شود، از شبکه‌های عصبی عمیق استفاده می‌کند.
 

به گزارش رایورز به نقل از ونچربیت، اگر شخضی عکس 360درجه‌ای بگیرد و دوربین را کاملاً موازی با خط افق تنظیم نکند، در نتیجه تصویر حاصل کج می‌شود و این مسئله هنگامی که تصویر از واقعیت مجازی دیده شود، دیدن تصویر و حس غرق شدن در آن را مشکل می‌کند.
سیستم جدید فیس‌بوک به گونه‌ای است که تصویر را می‌گیرد و با ایجاد تغییرات مختلف، آن را موازی با خط افق درمی‌آورد.
 
این سیستم بر مبنای الکس‌نت طراحی شده است. الکس‌نت، یک سیستم شناسایی تصویر است که برای مقابله با مشکلات دیگر نظیر تعیین محتوای تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر هر چند این سیستم تولید نشده است، اما تحقیقات نسبت به اجرای کامل این موضوع متعهد شده است.
 
اینکه تصاویر 360درجه‌ای در فیس‌بوک نمای خوبی داشته باشند، برای این شرکت یک امتیاز مهم محسوب می‌شود و به همین خاطر سرمایه‌گذاری‌های عظیمی روی مبحث واقعیت مجازی انجام داده است.
برای مثال، اپلیکیشن اجتماعی واقعیت مجازی فیس‌بوک رومز، در تصاویر 360درجه‌ای از آواتارها به عنوان پس‌زمینه استفاده می‌کند، زیرا اگر این تصاویر نمای زیبا و جالبی نداشته باشد، کل تجربه استفاده از این اپلیکیشن تضعیف خواهد شد.


از سوی دیگر، فیس‌بوک علاوه بر مسئله چرخش اتوماتیک، با مشکل دیگری نیز مواجه است، چرا که باید از نظر اندازه تصاویر 360درجه‌ای که در این سرویس آپلود می‌شود، خود ر ا تقویت نماید.
شاید این مسئله، در شبکه‌ها و دستگاه‌های فوق سریع، یک موضوع اساسی محسوب نشود، اما در دستگاه‌های موبایل موجود در شبکه‌های سلولی، مهم است و باید بدان توجه شود.
 
از نقطه نظر فنی، فیس‌بوک این تصاویر را ابتدا به مکعب تبدیل می‌کند و سپس این مکعب‌ها را با وضوح‌های مختلف ذخیره‌سازی می‌نماید.
سپس این تصاویر به مربع‌های 512*512 پیکسل تجزیه می‌شود. وقتی عکس گرفته می‌شود، فیس‌بوک وضوح و موقعیت موردنیاز تصویر را محاسبه و اعمال می‌کند.
 


کد مطلب: 49972

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49972/استفاده-فیس-بوک-هوش-مصنوعی-بهتر-کردن-کیفیت-تصاویر

ايتنا
  https://www.itna.ir