کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امنیت سایبری در برابر هوش مصنوعی ضعیف است

11 شهريور 1396 ساعت 16:15

ایتنا – دانشمندان علوم امنیتی معتقدند که سیستم‌های امنیت سایبری فعلی در برابر هوش مصنوعی بسیار ضعیف هستند و به‌این‌ترتیب نگرانی جدید درزمینهٔ هوش مصنوعی به وجود آمده است.




متخصصین علوم امنیتی معتقدند که سیستم‌های امنیت سایبری فعلی در برابر رشد و گسترش فناوری هوش مصنوعی، همچنان ضعیف هستند، و به‌ این‌ ترتیب چنین اظهار نظرهایی، موجب بروز نگرانی‌های جدید در زمینهٔ هوش مصنوعی شده است.
 

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cfr، امروزه متخصصان فناوری به دو دسته تبدیل‌ شده‌اند، گروهی به حمایت از هوش مصنوعی می‌پردازند و گروهی نیز به‌شدت به خاطر آینده آن نگران هستند. جالب اینکه هر چه محصولات و خدمات مبتنی بر این فناوری افزایش می‌یابد، اظهارنظرهای موافق و مخالف نیز شدت بیشتری می‌یابد.
 
در این میان هر چند به نظر می‌رسد که نگرانی‌ها طبیعی هستند، اما زیاده‌روی در آنها منطقی نیست. در آخرین نمونه از مخاطرات اشاره شده به‌واسطه هوش مصنوعی، شاهد هشدارهای متخصصان امنیتی هستیم.
 

 
متخصصان برجسته امنیت سایبری معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند به‌راحتی ساختارهای امنیت سایبری جهان را در هم شکند و در عمل، قدرت امنیت سایبری ما توان مقاومت در برابر هوش مصنوعی را نخواهد داشت.
 بر اساس گفته‌های متخصصان، دو راه برای کنترل سیستم‌های هوش مصنوعی توسط هکرها وجود دارد: راه نخست به ایجاد داده‌های جعلی به‌عنوان خوراک هوش مصنوعی بازمی‌گردد که می‌تواند عملکرد کلی یادگیری ماشینی را به مسیری کاملاً مخرب رهنمون شود.
 
راه دوم نیز مسیریابی منابع داده‌ها در ساختارهای یادگیری ماشینی است که با تغییر این مسیرها نیز می‌توان عملکرد هوش مصنوعی را فرسنگ‌ها از هدف اصلی طراحی آن دور کرد.
 
شایان ذکر است که در حال حاضر شرکت‌هایی مانند آی‌بی‌ام از این مشکل آگاهی داشته و به دنبال رفع آن هستند، اما هنوز مشخص نیست که میزان موفقیت آن‌ها به چه اندازه خواهد بود و چه زمانی خواهند توانست تا در این زمینه به نتیجه برسند.
 


کد مطلب: 49951

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49951/امنیت-سایبری-برابر-هوش-مصنوعی-ضعیف

ايتنا
  https://www.itna.ir