۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰

اچ‌تی‌سی در آستانه ورشکستگی

ایتنا- شرکت HTC بخش vive خود را احتمالا به علت بحران مالی، منحل خواهد کرد.
اچ‌تی‌سی در آستانه ورشکستگی


شرکت HTC که در سال ۱۹۹۷ پایه‌گذاری شد، با بیش از ۱۲ هزار کارمند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بشمار می‌رود و تاکنون گوشی‌های پرچمدار بسیاری را معرفی و وارد بازار کرده که بخوبی توانسته با غول های تکنولوژی در جهان به رقابت بپردازد.


اما هم‌اکنون این شرکت اخیرا با مشکلات مالی رو به رو شده است و به همین خاطر از مشاورانی زبده برای تصمیم‌گیری هرچه بهتر و سریع‌تر جهت تعیین سرنوشت و آینده این شرکت تکنولوژی بهره گیری کرده است

یکی از اقدام‌های احتمالی این شرکت آن است که بخش vive خود (هدست‌های واقعیت مجازی) را منحل کرده و یا واگذار کند. در اوایل هفته جاری بود که اچ.تی.سی، قیمت هدست‌های Vive خود را به ۲۰۰ دلار کاهش داد تا بتواند دستگاه‌های واقعیت مجازی بیشتری را به دست مشتریانش برساند.

احتمال دیگری که بسیار بعید بنظر می‌رسد، فروش و واگذاری کل این شرکت است. البته یافتن یک خریدار برای کل این شرکت کار آسانی نخواهد بود چراکه این کار نیازمند جدا شدن بخش Vive و بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت است. این در حالیست که درآمدهای مالی شرکت اچ تی سی در ماه‌های اخیر، روندی کاهشی داشته است.

یکی از دیگر از شکست‌هایی که شرکت اچ.تی.سی با آن رو به رو شد، این بود که گوگل برای ساخت سری دوم از سری گوشی‌های پیکسل با این شرکت قرارداد منعقد نکرد. سال گذشته گوگل برای ساخت گوشی پیکسل ۱ با اچ تی سی قرارداد بست اما به دلیل مواجهه با بحران‌های مالی، ساخت گوشی پیکسل ۲ را به ال جی واگذار کرد.

با این شرایط انتظار می‌رود شرکت اچ.تی.سی بخش Vive خود را به کلی واگذار کند تا شاید بتواند مشکلات مالی خود را جبران کند.
کد مطلب: 49928
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام