کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی در حال غلبه بر فضای ابری

11 شهريور 1396 ساعت 13:50

ایتنا- باکس، یک شرکت ذخیره سازی ابری است که از فناوری بینایی گوگل استفاده می‌کند و تلاش‌ می‌کند که خدمات خود را روز به روز هوشمندتر سازد.




شرکت باکس که در زمینه ذخیره سازی ابری فعالیت می‌کند، اخیراً اعلام کرد که در نظر دارد فناوری بینایی کامپیوتر را از گوگل به پلتفرم خود اضافه نماید.
با اجرایی شدن این تصمیم، کاربران قادر خواهند بود که به جای اسم، با استفاده از مؤلفه‌های بینایی خود در تصاویر و سایر مستندات جست‌وجو کنند.

آرون لیوی، مدیرعامل این شرکت اذعان داشت: «هر چند میزان داده ورودی به فضای ابری بیشتر می‌شود، سازمان‌دهی، مدیریت و درک محتوای آنها مشکل‌تر شده و به روش‌های سریع‌تر و قوی‌تری برای این کارها نیاز خواهیم داشت.»


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تکنولوژی ریویو، بینایی کامپیوتر یا بینایی ماشین، یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آنها می‌باشد.
معمولاً این پردازش‌ها تصاویر تولیدشده در دنیای واقعی را به عنوان ورودی دریافت و داده‌هایی عددی یا سمبلیک را به عنوان خروجی تولید می‌کنند.

یکی از رویه‌های توسعه این شاخه بر اساس شبیه‌سازی توانایی بینایی انسان در رایانه است. بینایی کامپیوتر به مسائل مختلفی از جمله استخراج داده از عکس، فیلم، مجموعه چند عکس از زوایای مختلف و پردازش تصاویر پزشکی می‌پردازد.


قابلیت بینایی کامپیوتر باکس می‌تواند راهی خوب برای ورود شرکت‌های مختلف به عرصه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باشد.
این قابلیت، نیاز به حاشیه نویسی در هزاران عکس را حذف نموده و امکان جست‌وجو در فایل‌های قدیمی‌تر را به راحتی فراهم می‌سازد. همچنین شرکت‌ها می‌توانند از این فناوری کمک بگیرند و تصاویر مربوط به افراد خاص و موردنظر را نیز جست‌وجو کنند. در حال حاضر شاهد ابداع مجدد رایانش ابری از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی هستیم.

لیوی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «شرکت باکس می‌کوشد که از یادگیری ماشینی در زمینه‌های دیگر نیز بهره بگیرد. این زمینه‌ها شامل صدا، تصویر و متن می‌‌باشد. با این کار در عوض جست‌وجو از بین کلمات خاص، می‌توان در مفهوم و محتوای یک سند جست‌وجو کرد.


کد مطلب: 49924

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49924/هوش-مصنوعی-حال-غلبه-فضای-ابری

ايتنا
  https://www.itna.ir