۵
۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴

مشخص شدن تکلیف اینترنت نامحدود به زودی

ایتنا- آذری جهرمی: تا یک ماه آینده وضعیت مصوبه فروش اینترنت نامحدود مشخص می‌شود و این موضوع را به عنوان اولویت این وزارتخانه در برنامه صد روزه دولت دیده‌ایم.
مشخص شدن تکلیف اینترنت نامحدود به زودی



وزیر ارتباطات امروز در حاشیه مراسم معارفه اش در جمع خبرنگاران در مورد گرانی نرخی اینترنت با دفاع از تعرفه‌های فعلی اینترنت موبایل گفت: قیمت اینترنت موبایل در دنیا گران است اما با این وجود ایران به لحاظ شاخص «ارزیدن» جزو ده کشور اول دنیا به لحاظ این سرویس است.

وی گفت: موضوعی که در مورد گرانی اینترنت مطرح می‌شود مربوط به اینترنت ثابت است که کشور ما شاخصی بهتر از رتبه ۹۰ در دنیا ندارد. این غیرطبیعی بودن قیمت سبب شده برنامه اصلاح تعرفه‌ها را مد نظر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: کمیته‌ای برای بررسی وضعیت تعرفه اینترنت ثابت و ارائه اینترنت نامحدود که پیش از این مصوب شد تشکیل شده است و امیدواریم ظرف یک ماه آینده این تعرفه‌ها را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: موضوع تعیین تکلیف تعرفه اینترنت ثابت در اولویت برنامه‌های صد روزه دولت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

رویکرد شورای عالی فضای مجازی برای مذاکره با شبکه های اجتماعی خارجی
جهرمی همچنین در خصوص آخرین وضعیت رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و یوتیوب گفت: رویکرد شورای عالی بر این است که با سرویس ها و شبکه‌های فیلتر شده در ایران مذاکره صورت گیرد چرا که ما معتقدیم این شبکه‌ها برای فعالیت در ایران باید به قوانین و خواست ما احترام بگذارد و ما اجازه نمی دهیم شبکه‌هایی که معضلات جدی داشته باشند در ایران فعالیت کنند.

وی ادامه داد: برای مثال همانطور که شبکه یوتیوب موارد غیراخلاقی را بلاک می کند باید این سیاست را برای کاربران ایرانی متناسب با فرهنگ ما به صورت محلی پیاده سازی کند. بر این اساس ما در دولت آمادگی داریم این محدودیت ها را در صورتی که خواسته‌های ما اجابت شود، برداریم.

وی گفت: در مورد توییتر هنوز مذاکره ای آغاز نشده اما توییتر درخواست همکاری در این زمینه داده است. برای مابقی شبکه‌ها نیز آمادگی خود را برای مذاکره با مدیران این شبکه‌ها آغاز کرده ایم.
کد مطلب: 49919
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
نامحدود قبلتون اینگونه بود که یه مقدار خیلی محدود حجم رو که مصرف میکردی باید دوباره حجم میخریدی! کلا مفهوم واژه "نامحدود" رو به سخره گرفته بود!
حق گو
feedback
Romania
امیدوارم اینترنت درست حسابی و ارزون بدن
نه 10 گیگ اینترنت واقعی و 20 گیگ اینترنت داخلی
که هیچ ارزشی نداره
هر کسی حداقل ماهیانه 50 گیگ اینترنت واقعی نیاز داره ( اینترنت برای ارتباط با کل دنیا )
feedback
Singapore
شما هم که هنوز مفهوم اینترنت نامحدود رو نمیدانی!
حجم معنایی نداره در اینترنت ثابت!
علی
feedback
Germany
اینترنت تو افغانستان خیلی وقته نامحدوده همچنین توییتر و فیسبوک و ... حالا ایران میخواد تازه جلسه بگیرند که آیا نت نامحدود بشه یا نه توییتر رفع فیلتر بشه یا نه
feedback
Iran, Islamic Republic of
مردمی که هر چیزی را باور می کنند نباید به آنها اجازه دسترسی به هر سایتی را داد!
دوست من مردم هنوز بی فرهنگ هستند، هر کس هم که لازم داشته باشد، با وی پی ان از فیس بوک (که دیگه در حال مرگ هست!) و توییتر استفاده میکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام