کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از سریال تاج و تخت برای انتشار بدافزار

سايت خبری ايتنا , 7 شهريور 1396 ساعت 0:05

ایتنا – به‌تازگی یک بدافزار ویژه به‌واسطه تطمیع کاربران برای مشاهده قسمت‌های منتشرنشده سریال بازی تاج‌وتخت در شبکه اینترنت منتشر شده است.




مهاجمان وب برای رسیدن به اهداف خود، از هر وسیله ممکن استفاده می‌کنند و گاه، نوآواری‌های عجیبی نیز به خرج می‌دهند.
به‌تازگی یک بدافزار ویژه به‌واسطه تطمیع کاربران برای مشاهده قسمت‌های منتشر نشده سریال مشهور "بازی تاج‌ و تخت" در شبکه اینترنت منتشر شده است.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی neowin، چندی پیش خبری در رسانه‌های جهان منتشر شد که هک شدن سرورهای شبکه مشهور اچ‌بی‌او(HBO) و در پی آن، لو رفتن قسمت‌های پخش نشده سریال محبوب بازی تاج‌ و تخت را اطلاع‌رسانی می‌کرد؛ اکنون هر چند اصل این خبر دیگر چندان جدیدی به‌حساب نمی‌آید، اما حواشی و جنجال پیرامون آن، یک دستاویز خوب برای مهاجمان شده است.

اکنون و بلافاصله پس از این ماجرا، به نظر می‌رسد که هکرها توانسته‌اند تا از این خبر داغ، نهایت استفاده را برده و بدافزارهایی را طراحی کنند که به کمک جنجال به پا شده به‌واسطه این خبر، انتشار آنها آسان‌تر از پیش شده است.

 

بر همین اساس نیز هکرها می‌توانند با تطمیع کاربران به دریافت قسمت‌های پخش نشده از این سریال، آنها را به وب‌سایت‌های ناامن کشانده و بدافزار موردنظر خود را به‌عنوان بخشی از این سریال بر روی دستگاه قربانیان نصب کنند، و این طبعا آغاز دردسر و آسیب برای کاربرانی به حساب می‌آید که در این دام گرفتار می‌شوند.

روش کار هکرها بدین ترتیب است که این کار را از طریق ارسال یک ایمیل به کاربر انجام می‌دهند، که در آن اعلام‌شده است که اگر کاربران می‌خواهند به قسمت‌های یادشده دسترسی داشته باشند، باید رقمی را به حساب یک فرد مشخص پرداخت کنند.

سپس در ادامه نیز لینک یک ویدیو کلیپ قرار داده‌ شده است تا کاربران بتوانند با مشاهده این ویدیوی مجازی، به ایمیل دریافتی خود اطمینان نمایند، در حالی‌ که کلیک کردن بر روی این ویدیو، در حقیقت به معنای قربانی شدن امنیت کاربر است.

متخصصان امنیتی بازهم مثل همیشه پیشنهاد کرده‌اند که در صورت دریافت ایمیل از مراجع نامعتبر بهتر است به‌هیچ‌عنوان آنها را باز نکرده و به‌سرعت ایمیل مربوطه را حذف نمایید.
 


کد مطلب: 49914

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49914/استفاده-سریال-تاج-تخت-انتشار-بدافزار

ايتنا
  https://www.itna.ir