۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۲

بدافزاری که تمامی سیستم‌های عامل را هدف قرار داده است

ایتنا – به‌تازگی دانشمندان موفق به کشف یک بدافزار بسیار خطرناک شده‌اند که می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک به سراغ آسیب زدن به دستگاه‌های ویندوزی، لینوکسی و دستگاه‌های مک برود.
بدافزاری که تمامی سیستم‌های عامل را هدف قرار داده است


همزمان با افزایش تصاعدی شمار کاربران و گسترش کسب‌وکارهای برخط و مبتنی بر وب، افزایش عوامل ناامنی نیز به وضوح دیده می‌شود که به تهدید جدی فضای کسب‌وکارها تبدیل شده است.
به‌تازگی متخصصین فنی موفق به کشف یک بدافزار بسیار خطرناک شده‌اند که می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار مسنجر فیس‌بوک، به سراغ آسیب زدن به دستگاه‌های ویندوزی، لینوکسی و حتی دستگاه‌های مک برود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی firstpost، امروزه سیستم آسیب‌رسانی بدافزارها به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده است که این بدافزارها قادرند خود را در قالب پوشش نرم‌افزارهای معقول و شناخته شده شرکت‌های بزرگ به قربانیان نزدیک کنند و هدف مورد نظر خود را برآورده سازند.

در این راستا نیز به‌تازگی یک بدافزار با درجه بالای ریسک، توانسته است تا با استفاده از سیستم مسنجر شرکت فیس‌بوک، دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌های عامل اصلی دسکتاپ جهان را با خطر روبرو سازد.
به گفته کارشناسان امنیتی، این بدافزار می‌تواند دستگاه‌های عامل مایکروسافت ویندوز، مک و لینوکس را با آسیب روبرو کرده و موجب شود که کاربران با مراجعه به نسخه جعلی اما کاملاً شبیه به مسنجر فیس‌بوک، قربانی این دام شوند.
 
 

گفته شده که ورود به این درگاه به معنای دانلود مستقیم بدافزار یادشده بر روی دستگاه کاربر خواهد بود، اما آسیب این بدافزار صرفاً به همین‌جا منتهی نخواهد شد، بلکه این سیستم به دنبال انتشار خود از طریق سیستم شما به دیگر کاربران نیز خواهد رفت.

از جمله قابلیت‌های این بدافزار این است که می‌تواند با دسترسی به لیست مخاطبان شما در فیس‌بوک، برای آنها پیام‌های شخصی ارسال کرده و آنها را نیز به دام بیندازد و بدین ترتیب، آلوده شدن شما به معنای درخطر قرار گرفتن تمامی افرادی که می‌شناسید خواهد بود.

در این میان، متخصصان امنیتی معتقدند که سازندگان این بدافزار برای عدم شناسایی از دامنه‌های متعددی استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیز تا به امروز ردیابی آنها ممکن نبوده است.

متخصصان امنیتی همچنین اعلام کرده‌اند که تنها یک‌راه برای مقابله با این بدافزار وجود دارد و آن‌هم این است که در صورت مواجهه با لینک‌های ناشناس، حتی اگر از سوی دوستان شما نیز ارسال‌شده باشند، بازهم روی آنها کلیک نکنید.
 
کد مطلب: 49911
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام