۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵

رشد روزافزون تک‌شاخ‌های سخت‌افزاری

ایتنا - امروزه شاهد این هستیم که 213 تک‌شاخ در حال رشد و فعالیت هستند و 18 مورد از آنها در زمینه سخت‌افزار فعالیت می‌کنند.
رشد روزافزون تک‌شاخ‌های سخت‌افزاری


به تازگی شاهد رشد روزافزون تک‌شاخ‌های سخت‌افزاری هستیم و چین در این زمینه، گوی سبقت را از بقیه کشورها ربوده است.
شایان ذکر است که کسب و کارهای نوپایی که بالای یک میلیارد دلار ارزش دارند، "تک‌شاخ"(Unicorn) نامیده می‌شوند.

چهار سال پیش و زمانی که نخستین تک‌شاخ سخت‌افزاری شکل گرفت، صرفاً 39 کسب‌وکار نوپا وجود داشت و فقط یکی از آنها در زمینه سخت‌افزار کار می‌کرد. امروزه شاهد این هستیم که 213 تک‌شاخ در حال رشد و فعالیت بوده و 18 مورد از آنها در زمینه سخت‌افزار فعالیت می‌کنند.
اگر بدانیم که حساب‌های سخت‌افزاری، درصد کمی از استارتاپ‌های فناوری دنیا را شکل می‌دهند، آن موقع متوجه خواهیم شد که این تعداد استارتاپ، فوق‌العاده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، اگر نگاهی به تاریخچه سرمایه گذاری بیندازیم، می‌بینیم که سرمایه‌گذاران، عموماً تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در زمینه سخت‌افزاری ندارند، اما در حال حاضر سرمایه‌گذاری در این عرصه، افزایش یافته است و می‌توان انتظار داشت که ظرف چند سال آتی، رشد تک‌شاخ‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.

با بررسی 18 تک‌شاخ مذکور، خواهیم دید که تعداد تک‌شاخ‌های سخت‌افزاری مصرف کننده نسبت به بقیه بالاتر است و اصلی‌ترین آنها، پلوتون نام دارد.


کشور چین در این زمینه، نسبت به بقیه کشورها برتری دارد و یازده مورد از هجده مورد را در خود جای داده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به دی.جِی.آی و شیائومی اشاره کرد.
دی.جِی.آی در زمینه پهباد کار می‌کند و شیائومی، غول گوشی هوشمند است.

چین از بازار داخلی قوی، اکوسیستم تولید بی‌‌نظیر، استعداد بالا در زمینه فناوری و عرصه‌های سرمایه‌گذاری پررونق خود بهره‌مند می‌شود.
شایان ذکر است که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، چین، بیش از 35 درصد سرمایه‌گذاری جهان را به خود اختصاص داد.

در حال حاضر تعداد تک‌شاخ‌های سخت‌افزاری، اندک است، اما تعداد بیشتری از آنها در راه است. از سال 2014، تعداد کسب‌وکارهای سخت‌افزاری -که ارزش آنها بیش از 100 میلیون دلار افزایش داشته است- از هشت به 36 رسیده و استارتاپ‌های چینی، نسبت قابل توجهی از این تعداد را به خود اختصاص داده است.
 
کد مطلب: 49902
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام