کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آذری جهرمی: در مسئله فیلترینگ اختلاف نظر نداریم

خبرگزاری ايسنا , 5 شهريور 1396 ساعت 12:58

ایتنا- وزیر ارتباطات: برای فیلترینگ یا نیاز به حکم مستقیم قاضی وجود دارد یا مصوبه کارگروه تعیین مصادیق و در این مسئله کسی اختلاف نظری ندارد.




وزیر ارتباطات از ارائه لیستی حاوی ۸۰۰۰ کانال تلگرامی به این وزارت خانه خبر داد و گفت: با بررسی‌های انجام شده برخی از این کانال‌ها که حاوی مسائل غیراخلاقی هستند، مسدود می‌شوند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه اولین همایش ملی فناوری کوانتومی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از بهره‌برداران فناورری کوانتوم وزارت ارتباطات است افزود: بر این اساس باید اولویت‌های پژوهشی تعریف و این اولویت‌ها به مراکز پژوهشی وابسته با وزارت ارتباطات ارائه شود.

وزیر ارتباطات وظیفه این وزارت‌خانه را در ارتقای فناوری ذکر کرد و یادآور شد: به منظور حرکت از فناوری فعلی به سمت فناوریهای تعریف شده باید پروژه‌هایی تعریف و از آن حمایت کنیم.

او اضافه کرد:‌ به منظور کاربردی کردن فناوری کوانتوم در عرصه‌های فناوری ارتباطات با سازمان انرژی اتمی نشستی برگزار خواهیم کرد و در این زمینه تلاش می‌کنیم از طریق مراکز تحقیقاتی و وزارت ارتباطات از پروژه‌های این حوزه به عنوان طرح‌های زیرساختی حمایت کنیم.

رسیدگی به کانال‌های غیر اخلاقی تلگرام
وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت کانال‌های تلگرامی حاوی محتوای مخالف با ارزش‌های کشور اظهار کرد: ملاحظات فرهنگی در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است، از این رو باید در عرصه فضای مجازی حاکمیت کشور لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه کشیدن موضوعاتی مانند تعداد کانال‌های در دسترس و همچنین تعداد کانال‌های بسته شده در رسانه‌ها کمکی به حل مسائل نمی‌کند خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد به جای دعوا کردن در عرصه رسانه در عرصه اجرا نیز هماهنگی‌هایی صورت گیرد.

جهرمی اضافه کرد: در حال حاضر در اصول و قوانین، اختلافی میان مدیران دستگاه‌های قضایی و دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد و ما تلاش خواهیم کرد تا برای صیانت از فرهنگ اقدام کنیم.

وی همچنین اادامه داد: دراین راستا لیستی از سوی دادستانی کشور به وزارت ارتباطات ارسال شده که در آن اعلام شده باید نسبت به ۸۰۰۰ کانال برخورد لازم صورت گیرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این که بررسی ۸۰۰۰ کانال در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته است یادآور شد بررسی‌ها نشان داد که برخی از این تعداد دارای مصادیق غیر اخلاقی بودند که نسبت به مسدود کردن این کانال‌ها اقدام و گزارش آن به دادستانی اعلام شده است.

وی ادامه داد:‌ ما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا این حوزه ساماندهی شود و در این عرصه از قوه قضاییه کمک خواهیم گرفت.

بررسی مدل فروش اینترنت
جهرمی با تاکید بر این که بررسی مدل فروش اینترنت در دستور کار قرار دارد گفت: ظرف یک ماه آینده این مسئله حل می شود ولی ما به سمت فروش اینترنت غیر حجمی در عرصه خانگی حرکت خواهیم کرد.

توضیح وزیر ارتباطات در خصوص اختلاف نظر با قوه قضاییه
وزیر ارتباطات با تاکید بر این که اختلاف نظری درباره فیلترینگ وجود ندارد گفت:‌ برای فیلترینگ یا نیاز به حکم مستقیم قاضی وجود دارد یا مصوبه کارگروه تعیین مصادیق و در این مسئله کسی اختلاف نظری ندارد.

وی در عین حال با بیان اینکه در برخی از موارد نیز اختلاف نظراتی وجود دارد ادامه داد:‌ یکی از موارد اختلاف رای گیری آن این است که آن هم اقتضاعات خود را طلب می‌کند و در کارگروه تعیین مصادیق نشست‌هایی برای حل اختلافات در حال برگزاری است.

او همچنین به ممنوعیت اپلیکشن‌های ایرانی در اپل اشاره کرد و توضیح داد:‌ وقتی کشور حرکت خود را به سمت رشد و توسعه آغاز کرد نقطه قوت آن توسعه علم است ولی دشمن به سمت منع و محروم کردن مردم از فرایندها می‌کند و این همان اقدام اخیری است که دولت آمریکا با فشار بر شرکت اپل انجام داده است.

وی ادامه داد: حذف اپلیکیشین‌های ایران از سیستم اپل درست نبوده است و به نوعی مقابله با حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری و ایجاد خدمات بوده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این مسئله پیگیری می شود خاطر نشان کرد: این موضوع از سوی وزیر امور خارجه و از سوی وزارت در حال پیگیری است و امیدواریم مساله موجود حل شود و مشکلاتی برای ارائه دهندگان خدمات در عرصه‌های فناوری‌های فضای مجازی ایجاد نکند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد:‌ ما به مقررارت بین‌المللی در این مورد پایبندیم و امیدواریم آنها هم به مقرارات بین‌المللی پایبند باشند.

وی همچنین خاطر نشان کرد ‌اگر تعاملی دراین زمینه صورت نگیرد، وزارت ارتباطات دستش در این زمینه خالی نیست.


کد مطلب: 49900

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49900/آذری-جهرمی-مسئله-فیلترینگ-اختلاف-نظر-نداریم

ايتنا
  https://www.itna.ir