۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷

اپل، به خاطر تحریم‌های آمریکا اپلیکیشن‌های معروف را در ایران حذف می‌کند

ایتنا- توسعه دهندگان می‌گویند که اقدامات اخیر ایالات متحده آمریکا، تأثیر مخربی بر اقتصاد کسب و کارهای نوپا در ایران داشته است.
اپل، به خاطر تحریم‌های آمریکا اپلیکیشن‌های معروف را در ایران حذف می‌کند

اخیرا شرکت اپل، چند اپلیکیشن ایرانی محبوب را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف کرد. توسعه دهندگان اظهار داشتند که مسدودسازی این اپلیکیشن‌ها به خاطر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران بوده است.
این حرکت با انتقاد وزیر ارتباطات ایران روبرو شد و موجب واکنش شدید توسعه دهندگان آی.اُ.اس در ایران شده است. توسعه‌دهندگان مذکور، در ماه‌های اخیر با محدودیت‌های زیادی روبرو شده‌اند.


به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، اپل، اپلیکیشن اسنپ را از اپ استور حذف کرد و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های دیگر مانند دلیون فودز که یک سرویس تحویل غذاست را نیز قبلا مسدود کرده بود.
این شرکت، در ماه‌های اخیر، مانع به روزرسانی اپلیکیشن‌ها توسط توسعه دهندگان شده است. اپل، در ماه ژانویه، حذف اپلیکیشن‌های ابرانی را آغاز کرد و در ابتدا اپلیکیشن‌هایی را حذف کرد که معاملات را برای نهادها و کسب و کارهای موجود در ایران تسهیل می‌کرد.

گفتنی است اپل هیچ اپ استوری در ایران ندارد ولی توسعه دهندگان ایرانی چندین اپلیکیشن برای فروش در اپ استورهای دیگر ایجاد کرده‌اند و آیفون نیز علیرغم ممنوعیت رسمی فروش، به طور قاچاق وارد ایران می‌شود.
گفته می‌شود به طور تقریبی 48 میلیون گوشی هوشمند در ایران فروخته شده است و 47 میلیون کاربر رسانه‌های مجازی در این کشور وجود دارد. چندین سال است که این کشور، دسترسی به فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب را مسدود کرده است.

بر طبق مقررات تحریم‌های آمریکا، اپل نمی‌تواند در کشورهایی که آمریکا آنها را تحریم کرده است، فعالیتی داشته باشند.
اپل در پیامی به توسعه دهندگان و طبق یک درخواست آنلاین برای تجدید نظر اعلام کرد: «این مسئله، از لحاظ قانونی پیچیده و مدام در حال تغییر است. اگر محدودیت‌های موجود برداشته شود، شما را برای حضور در اپل استور دعوت خواهیم کرد.»

گوگل نیز طی اقدامی مشابه، چند اپلیکیشن موجود در پلی استور را حذف کرد. این شرکت، امکان عرضه اپلیکیشن‌های اندروید رایگان را در پلی استور فراهم می‌کند ولی امکان فروش اپلیکیشن‌های پرداختی وجود ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جدید ایران نیز از این تصمیم اپل انتقاد کرد و اذعان داشت: «11 درصد از بازار گوشی هوشمند این کشور در دست اپل قرار دارد.»
 
کد مطلب: 49875
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام