۰
plusresetminus
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶

سرانجام افشای ساختار یادگیری ماشینی سیری

ایتنا – به‌تازگی شرکت اپل در بخشی از مجله یادگیری ماشینی به ارائه اطلاعاتی درباره دستیار هوشمند خود یعنی سیری دست زده است و برای نخستین بار اطلاعاتی درباره این ساختار را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.
سرانجام افشای ساختار یادگیری ماشینی سیری


به‌تازگی شرکت اپل در بخشی از مجله یادگیری ماشینی به ارائه اطلاعاتی درباره دستیار هوشمند خود یعنی سیری دست زده است و برای نخستین بار اطلاعاتی بسیار جالب درباره این ساختار را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.


به گزارش ایتا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی appleinsider، شاید بتوان دستیار هوشمند صوتی سیری را یکی از کامل‌ترین نمونه‌های موجود در میان نرم‌افزارهای این رده دانست.

با این وجود، یکی از نکات بسیار مهم در زمینه شرکت اپل این است که این کمپانی هیچ‌گاه اطلاعات پشت پرده عملکرد این دستگاه را منتشر نکرده است.

به نظر می‌رسد که این رویه سرانجام متفاوت شده است؛ زیرا اپل به‌تازگی در مجله یادگیری ماشینی اقدام به انتشار یک مقاله ویژه در زمینه نحوه عملکرد سیری کرده است.

 

این مقاله در حقیقت شامل مقایسه سیری نسخه‌های ۹ و ۱۰ با نسخه در آستانه عرضه ۱۱ بوده و در آن به روش عملکرد این هوش مصنوعی برای یادگیری اشاره شده است.

این کار از طریق نمونه فایل‌های صوتی انجام شده و در آن نشان داده شده است که سیری نسخه ۱۱ به سیستم شناسایی صوتی طبیعی‌تر و نیرومندتری مجهز است.

شایان‌ذکر است که اپل پیش‌ازاین، تیم‌های همکار در زمینه هوش مصنوعی را به‌اندازه‌ای تحت‌فشار قرار می‌داد که آنها حتی حق منتشر ساختن مقاله در مجلات را نیز نداشتند.

با این‌ حال کارشناسان بر این عقیده‌اند که انتشار این مقاله می‌تواند مسیر را برای بهبود آزادی کاری برای طراحان هوش مصنوعی -که با اپل همکاری می‌کنند- باشد و درنهایت حتی به بهبود سیری منتهی گردد.
 
کد مطلب: 49874
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام