۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰

کشف آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در خودروهای متصل

ایتنا – هکرها توانسته‌اند تا خودروهای مرتبط با سیستم اینترنت اشیاء را هک کرده و به نحوی این کار را انجام بدهند که هیچ راهی برای متوقف کردن آن‌ها وجود نداشته باشد.
کشف آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در خودروهای متصل

هکرها توانسته‌اند تا خودروهای مرتبط با سیستم اینترنت اشیاء را هک کرده و به نحوی این کار را انجام بدهند که هیچ راهی برای متوقف کردن آن‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی networkworld، یکی از جذاب‌ترین وعده‌های خودروهای مرتبط در دنیای اینترنت اشیاء، امنیت بالای آنها است.

با این وجود به نظر می‌رسد که این وعده‌ها چندان عملیاتی نبوده‌اند و بر اساس گزارش‌های شرکت امنیتی ترند مایکرو، این سیستم‌های امنیتی بیش از چیزی که تصور می‌شود ناامن هستند.

بر اساس تحقیقات این مرکز، هنگامی که یک آسیب‌پذیری در خودروهای متصل مورد حمله قرار بگیرد، شدت حمله در حدی خواهد بود که خودروهای هدف، عملا توان دفاع از خود را نخواهند داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هکرها می‌توانند تقریبا تمامی خودروهای متصل را هک کنند و این آسیب‌پذیری تنها به یک تولید کننده خاص اختصاص ندارد.

جالب است که ریشه این هک به شبکه کنترل کننده منطقه‌ای یا CAN بازمی‌گردد که در دهه ۸۰ میلادی طراحی شده است و به‌این‌ترتیب با از دست رفتن کنترل یکی از اجزای این شبکه‌ها، کلیه ساختار خودروهای اینترنت اشیاء تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

متخصصان ترند مایکرو موضوع را این‌گونه شرح می‌دهند: «فرض کنید یکی از اجزای خودروی متصل به اینترنت اشیاء مانند کیسه هوا، حسگر پارکینگ و ... را از کار بیندازید و این کار را به نحوی انجام بدهید که برای این مکانیزم‌های به‌روز جهان غیرقابل ردیابی باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید کل سیستم را در اختیار داشته و جلوی دفاع کردن آن را نیز بگیرید.»
 
کد مطلب: 49871
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام