۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۲

صنایع فناوری و بحران کمبود نیروهای تخصصی متن‌باز

ایتنا – به‌تازگی مشکل جدیدی در صنایع فناوری اطلاعات به وجود آمده و این صنایع با کمبود جدی نیروهای کاری متخصص در زمینه منابع متن‌باز روبرو شده است.
صنایع فناوری و بحران کمبود نیروهای تخصصی متن‌باز


هر چند در بخش‌های مختلف عرصه فناوری اطلاعات با پیشرفت روزافزون مواجهیم و این صنعت در حقیقت به افزایش ظرفیت دیگر صنایع نیز یاری می‌رساند، اما به‌تازگی مشکل جدیدی در صنایع فناوری اطلاعات به وجود آمده است که جالب توجه است؛ موضوع از این قرار است که این صنایع با کمبود جدی نیروهای کاری متخصص در زمینه منابع متن‌باز روبرو شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی zdnet، به نظر می‌رسد که دنیای فناوری روزبه‌روز و بیش‌ از گذشته به‌سوی توسعه متن‌باز بودن این حوزه حرکت می‌کند و این روند پیشرفت به‌اندازه‌ای سریع بوده است که به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا در این بازار برابر نیست و این مسئله به تدریج به یک معضل بدل می‌گردد.

مطابق گزارش‌های جدیدی که اخیراً توسط بنیاد لینوکس و شرکت دایس ارائه گردیده، مشخص شده که مشاغل مربوط به سیستم‌های متن‌باز به داغ‌ترین سوژه استخدام تبدیل شده است.
بر اساس بخشی از گزارش‌ها و ارقام ارائه شده از سوی این دو مرکز تحقیقاتی بزرگ، نیروهای کاری و متخصص در زمینه متن‌باز به‌اندازه‌ای کم هستند که حدود ۸۹ درصد از مدیران فعال در این صنایع اعلام کرده‌اند که برای یافتن نیروهای متخصص متن‌باز با مشکل روبرو هستند و در نتیجه، از این بابت نگران توسعه کسب‌وکار خود هستند.

 

در این میان، حدود ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیقات مزبور اذعان کرده‌اند که باید دست کم در طول ۶ ماه آینده، نیروهای کاری متخصص جدید در زمینه متن‌باز را برای پیشبرد امور و پروژه‌های خود استخدام کنند، اما نگران هستند که نتوانند نیروهای کارآ و مناسب را به‌موقع بیابند و جذب کنند.
همچنین این تحقیقات نشان داده‌اند که ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان، به دنبال استخدام نیروهای دائمی با تخصص برنامه‌نویسی برای سیستم‌های متن‌باز هستند.

در این میان شغل‌هایی که بیش از سایر موارد موردنیاز هستند شامل توسعه‌دهنده (۷۳ درصد)، مهندس فرایند توسعه (۶۰ درصد) و مدیر سیستم (۵۳ درصد) هستند.
 
کد مطلب: 49869
نام شما
آدرس ايميل شما