کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قدرت‌نمایی گوگل در محیط‌های ابری با تراشه امنیتی تایتان

6 شهريور 1396 ساعت 10:53

ایتنا – گوگل به‌تازگی توانسته است تا قابلیت‌های ویژه‌ای برای تراشه‌های کامپیوتری تایتان فراهم سازد که موجب می‌شود تا این تراشه بتواند مزایای امنیتی ویژه‌ای را در محیط‌های ابری به کاربران ارائه کند.




شرکت گوگل به‌تازگی توانسته است تا قابلیت‌های ویژه‌ای برای تراشه‌های کامپیوتری تایتان فراهم سازد که موجب می‌شود تا این تراشه بتواند مزایای امنیتی ویژه‌ای را در محیط‌های ابری به کاربران ارائه کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی crn، گوگل در راستای رقابت بر سر تصاحب بازار خدمات ابری به‌تازگی اقدام به ارائه خدمات ویژه‌ای کرده است تا بتواند شرکت‌های آمازون و مایکروسافت را پشت سر بگذارد.

در این راستا نیز گوگل با افشای اطلاعات فنی جدید در زمینه تراشه‌های کامپیوتری تایتان، برنامه‌های ویژه امنیتی خود برای محیط‌های ابری را به رسانه‌ها ارائه نموده است.

گوگل امیدوار است تا بتواند به کمک اعمال این سیستم جدید، درآمدی بیشتر از رقم ۵۰ میلیارد دلار -پیش‌بینی شده توسط بنگاه‌های تحلیلی- را از بازار صنایع ابری به دست بیاورد.

به همین دلیل نیز سخنگوی گوگل در پست بلاگ خود اطلاعات سیستم امنیتی تراشه تایتان در محیط‌های ابری را به‌صورت رسمی ارائه کرده است.

 

تایتان می‌تواند سخت‌افزارها را اسکن کرده و مطمئن شود که این سخت‌افزارها با مشکلات و رخنه‌های امنیتی روبرو نیستند، در صورتی که تغییری نسبت به ساختار استاندارد امن وجود داشته باشد، آنگاه تایتان از بوت شدن دستگاه جلوگیری خواهد نمود.

این اقدام گوگل می‌تواند به‌خوبی مورد استقبال قرار بگیرد؛ زیرا بسیاری از مدیران دیتاسنترها از این‌که مجرمان سایبری و هکرها بتوانند از طریق سخت‌افزاری به داده‌های ابری آنها دست پیدا کنند، واهمه دارند.

بر اساس گفته‌های مدیران گوگل، هیچ‌یک از دو شرکت آمازون و مایکروسافت که به ترتیب ۴۱ و ۱۳ درصد از بازار خدمات ابری را در اختیار دارند، چنین خدماتی را به کاربران خود ارائه نمی‌کنند.
با این وجود تماس‌های انجام شده با شرکت‌های یاد شده با عکس‌العمل آن‌ها همراه بوده است و مدیران گوگل و مایکروسافت اعلام کرده‌اند که از روش‌های رمزنگاری و سایر ساختارهای امنیتی برای امن‌سازی دیتاسنترهای خود استفاده می‌کنند.
 


کد مطلب: 49866

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49866/قدرت-نمایی-گوگل-محیط-های-ابری-تراشه-امنیتی-تایتان

ايتنا
  https://www.itna.ir