۰
plusresetminus
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴

راه‌اندازی فایروال برای اپ انجین توسط گوگل

ایتنا- گوگل قصد دارد که فایروال اپ انجین را راه اندازی کند و بدین جهت، توسعه دهندگان، به راحتی می‌توانند آدرس‌های خاص آی.پی را محدود کنند.
راه‌اندازی فایروال برای اپ انجین توسط گوگل


شرکت گوگل اعلام کرده که قابلیت فایروال جدیدی راه‌اندازی و برای توسعه‌دهندگان و مدیران، این امکان را فراهم ساخته است که از اپ انجین استفاده کنند و دسترسی به منابع خاص ترافیک را به راحتی محدود نمایند.

گوگل اپ انجین (جی.اِی.ای)، یک پلتفرم مدیریت‌شده در مجموعه خدمات گسترده گوگل‌کلود است که با خدمات وب آمازون (اِی.دبلیو.اس) و مایکروسافت اژور رقابت می‌کند. اپ انجین، چارچوب و پلتفرمی برای توسعه و گسترش اپلیکیشن‌هایی است که در فضای ابری گوگل بارگذاری می‌شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، توسعه‌دهندگان، خواه در طول آزمایش و خواه به دلایل دیگر، ممکن است بخواهند اپلیکیشن جدیدی را صرفاً برای گروه خاصی از کاربران باز کنند یا آن اپلیکیشن را از دسترسی منطقه خاصی از جهان خارج سازند. در حال حاضر این امکان وجود دارد که بر اساس آدرس آی.پی، دسترسی به اپلیکیشن مورد نظر را محدود کنند؛ البته این موضوع نیازمند کنترل دسترسی درون کد است.

گفتنی است فایروال گوگل اپ انجین به تازگی در بتا راه‌اندازی شده و آدرس‌های آی.پی که لازم است محدود شود یا امکان دسترسی برای آنها فراهم شود را مشخص می‌کند.

البته یک قانون پیش‌فرض وجود دارد که امکان دیدن اپلیکیشن را برای کل ترافیک‌ فراهم می‌سازد، لیکن مدیران می‌توانند این قاعده را تغییر داده و به‌روزرسانی کنند و از این طریق، محدوده خاصی از آدرس‌های آی.پی مجاز را از شبکه شرکت یا سازمان همکار یا یک کشور خاص انتخاب نمایند.

قابلیت مسدودسازی آدرس‌های آی.پی مخرب و جلوگیری از حملات توزیع‌شده انکار از سرویس، دیگر موارد استفاده از فایروال اپ‌انجین هستند.
توسعه‌دهندگان می‌توانند زبانه تست‌آی.پی در کلود کنسول را باز کنند و اجرا شدن قوانین موردنظر، اطمینان حاصل نمایند. هر کس از یک آدرس آی.پی مسدودشده بخواهد سایت موردنظر را ببیند، با پاسخ ”HTTP 403 Forbidden” روبرو می‌شود و تلاش آنها برای بازدید از وب‌سایت یا اپلیکیشن، به بار وب‌سایت اضافه نمی‌کند و از نظر ترافیک، شامل هیچ‌چیز نمی‌شود.
 
کد مطلب: 49862
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام