۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴

عرضه به‌روزرسانی ویژه امنیتی برای اوبونتو

ایتنا – به‌تازگی تعداد 29 بسته امنیتی برای 15 پکیج قابل پشتیبانی توسط اوبونتو عرضه شده است تا کاربران این سری از توزیع‌های لینوکس بتوانند ساختار امنیتی سیستم عامل خود را بهبود بدهند.
عرضه به‌روزرسانی ویژه امنیتی برای اوبونتو


به‌تازگی تعداد ۲۹ بسته امنیتی برای ۱۵ پکیج قابل پشتیبانی توسط سیستم‌عامل اوبونتو عرضه شده است تا کاربران این سری از توزیع‌های لینوکس بتوانند ساختار امنیتی سیستم‌عامل خود را بهبود بخشند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی softpedia، جیمز دونر از مرکز کنونیکال به‌تازگی در قالب به‌روزرسانی هفتگی خود برای اوبونتو خبر از انجام وصله‌های امنیتی بسیار ویژه برای این سیستم‌عامل داده است.
اما برخی ویژگی‌ها در این بسته به‌روزرسانی، باعث شده اهمیت ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در خصوص این پکیج، این به‌روزرسانی شامل راهکارهای نرم‌افزاری برای رسیدگی به تعداد ۲۴۲ آسیب‌پذیری امنیتی بر روی این سیستم‌عامل خواهد بود و در حقیقت یک به‌روزرسانی مهم امنیتی برای این توزیع محبوب لینوکس به‌حساب می‌آید.


بر اساس گزارش ارائه شده، این آسیب‌پذیری‌ها توسط تیم‌های تحقیقاتی مختلف شناسایی و گزارش شده‌ و سپس توسط تیم‌های امنیتی اوبونتو به‌صورت مستقیم مورد بررسی قرار گرفته‌اند و راه‌حل‌های نرم‌افزاری آنها طراحی و عرضه شده است.

گفتنی است از این میان تعداد ۵۷ مورد از آسیب‌پذیری‌ها بر روی نسخه‌های مختلف پشتیبانی شده توسط اوبونتو قابل اجرا هستند و به‌عنوان خطری بسیار جدی محسوب می‌شوند.

در این میان اگر اوبونتوهای نسخه ۱۷.۰۴ یا Zesty Zapus، اوبونتوی ۱۶.۰۴LTS یا Xenial Xerus و اوبونتوی ۱۴.۰۴LTS یا Trusty Tahr را در اختیار دارید، بهتر است به‌سرعت به سراغ نصب این وصله‌های امنیتی بروید.
کد مطلب: 49792
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام