۰
plusresetminus
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

دردسر جدید اپل به علت رفتار انحصارطلبانه

ایتنا – به‌تازگی شرکت اپل به علت رفتار خود با توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در کشور چین مورد بازخواست قرارگرفته است و مواردی مانند انحصارطلبی و جلوگیری از رقابت به این شرکت نسبت داده‌شده است.
دردسر جدید اپل به علت رفتار انحصارطلبانه


به‌تازگی شرکت اپل به علت رفتار خاص خود با توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در کشور چین مورد بازخواست قرارگرفته و مواردی مانند انحصارطلبی و ممانعت در موضوع رقابت به این شرکت نسبت داده شده است.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، بازار چین یکی از بزرگ‌ترین و پرسودترین بازارهای جهان است که چشم‌پوشی از آن برای هیچ برندی ممکن نیست،‌ اما در عین حال به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان انتظار داشت که این بازار برای شرکت‌ها بازاری راحت و سهل‌الوصول باشد و این موضوع حتی برای غولی مانند اپل نیز صادق است.

به‌تازگی شرکت اپل توسط مسئولان چینی مورد بازخواست قرارگرفته است، زیرا این غول سیلیکون ولی از سوی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در کشور چین با اتهامات زیادی از جمله انحصارطلبی روبرو شده است.

بنا به اظهار منابع آگاه، ماجرا از این‌ قرار است که تعداد زیادی از گزارش‌های مربوط به اخراج توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری از بازار اپل استور وجود دارد که پس از انتشار اپلیکیشن خود در این بازار، بدون هیچ‌گونه توضیحی با رفتار عجیب اپل مواجه شده‌اند.


از دید تحلیلگران، بدین ترتیب با گزارش دادن این رفتار توسط ۲۸ بنگاه تجاری در کشور چین، این شرکت ممکن است با دردسرهای بزرگی روبرو شود و باید آماده افزایش یافتن آمار شاکیان نیز بود که طبعاً عاقبت خوشی برای این شرکت مشهور نخواهد داشت.
شکایت یاد شده شامل حذف تعدادی از نرم‌افزارهای چینی از بازار اپل استور است که با اعتراض توسعه‌دهندگان در زمینه دلیل انجام این کار همراه بوده است، ولی اپل نه‌تنها توضیحی ارائه نکرده است، بلکه به تماس‌های این شرکت‌ها نیز پاسخ نمی‌دهد.

علاوه بر این مورد مشکوک دیگر نیز این است که این رفتار تنها در برابر نرم‌افزارهای چینی انجام‌شده است و نرم‌افزارهای سایر کشورها با مشکلی مشابه روبرو نبوده‌اند.

منابع رسانه‌ای می‌گویند تماس‌های حاصل‌ شده با شرکت اپل در این زمینه بدون پاسخ مستقیم خاتمه یافته‌اند و این شرکت اعلام کرده است که قصد ندارد تا در این زمینه اظهارنظر نماید.
 
کد مطلب: 49747
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام