کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارایه بسته‌های ترکیبی صوت و دیتا

بیش از ۷۰۰۰ تقاضای فیبرنوری در تهران

خبرگزاری ايسنا , 21 مرداد 1396 ساعت 8:53

ایتنا- عرب شاهی مدیرمخابرات منطقه تهران از دایر شدن ۷۰۰۰ سرویس برای مشترکان در تهران خبر داد.




مدیرمخابرات منطقه تهران با اشاره به وجود بالغ بر ۳۰ هزار تقاضا برای راه‌اندازی سرویس فیبرنوری در تهران، از دایر شدن ۷۰۰۰ سرویس برای مشترکان در تهران خبر داد و گفت: میزان تقاضا عامل تعیین‌کننده است و مخابرات متناسب با هزینه و اعتبارات، زیرساخت خود را توسعه می‌دهد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، غلامرضا عرب‌هاشمی با اشاره به رونمایی از سرویس تانوما که اردیبهشت‌ماه انجام شد اظهار کرد: این سرویس در حال حاضر برای عموم ارائه شده است. از زمان راه‌اندازی فیبر نوری و پوشش تانوما در مناطق هفت‌گانه شهر تهران، تقاضا افزایش یافته و اکنون بالغ بر ۳۰ هزار است. البته پوشش ما ۱۰۰ درصدی و پاسخ به تمامی این تقاضاها مثبت نیست.

وی ادامه داد: کاربران با مراجعه به پورتال مخابرات می‌توانند ثبت درخواست کنند و این تقاضاها باید مورد بررسی قرار گیرند. شاید نتوان تقاضاهایی که پراکنده هستند را در فاز اول پاسخ داد اما تقاضاهایی که متمرکزتر باشند به ویژه در اماکن مسکونی یا تجاری بلافاصله بررسی انجام داده و زیرساخت را فراهم می‌کنیم.

ایجاد زیرساخت متناسب با تقاضا
مدیر منطقه مخابرات تهران با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰۰۰ سرویس تانوما در تهران دایر شده است، گفت: ما متناسب با تقاضا زیرساخت خود را توسعه می‌دهیم. زیرا برای این کار باید هزینه کنیم و متناسب با هزینه و اعتبارات، زیرساخت خود را توسعه ‌دهیم. بنابراین عامل تعیین‌کننده، میزان تقاضاست. در محل‌هایی که ظرفیت داریم تقاضا را اجابت می‌کنیم و در مکان‌هایی که زیرساخت نداریم، اگر تقاضا باشد، متناسب با آن زیرساخت را ایجاد کرده و سرویس را ارائه می‌دهیم.

عرب هاشمی با اشاره به ارائه اینترنت بر مبنای سرعت به جای حجم، گفت: ما بسته‌ها را در قالب بسته‌های ترکیبی متنوع با سرعت و حجم متفاوت عرضه می‌کنیم. نرخ این بسته‌ها در پورتال مخابرات موجود است. ما آمادگی داریم متناسب با اعلام وزارتخانه و ابلاغ رگولاتوری بسته‌های خود را متناسب با سرعت مصوب ارائه دهیم. مذاکرات توسط معاون حقوقی مخابرات و معاونت سازمان تنظیم انجام می‌شود و ما آمادگی لازم را در خود ایجاد می‌کنیم که به طبع آن، بسته‌ها تغییراتی خواهند کرد.

بسته‌های ترکیبی صوت و دیتا
وی با تاکید بر ارائه بسته‌های ترکیبی صوت و دیتا برای کاربران مطابق با اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در راستای حرکت مشترکان از صوت به دیتا، بسته‌های ترکیبی ارائه می‌شود. ما سعی می‌کنیم با توجه به قابلیت‌های خود در زمینه دیتا، بسته‌های ترکیبی از صوت، ویدئو و دیتا را عرضه کنیم. مخابرات موظف است مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را رعایت کند و الزام به انجام آنها دارد.

مدیرمخابرات منطقه تهران همچنین با اشاره به تعداد مشترکان ثابت شهر تهران بیان کرد: تعداد مشترکان ثابت شهر تهران بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار است. با توجه به تمهیداتی که در مناطق هفتگانه تهران به عمل آوردیم، تصمیم بر این است که تمامی مشتریانی که از طریق پورتال مخابرات ایران اقدام به ثبت‌نام برای تلفن ثابت کنند، خواسته آنها اجابت ‌شود.

عرب هاشمی با بیان اینکه شرکت‌های FCP متناسب با پروانه فعالیت خود ممکن است به حوزه ارائه تلفن ثابت ورود کنند، افزود: هر شرکت امکانات و مزایای رقابتی خود را دارد. البته مخابرات شبکه بسیار گسترده‌ای دارد و ما هزینه زیادی کردیم. مخابرات در تهران قابلیت‌هایی دارد و ایجاد این بستر و زیرساخت به راحتی برای هر اپراتور قابل انجام نیست و با توجه به بضاعت و تلاش خود برای ارتقای سرویس‌ها مشتریان خود را خواهیم داشت.


کد مطلب: 49728

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49728/ارایه-بسته-های-ترکیبی-صوت-دیتا

ايتنا
  https://www.itna.ir