۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۲

مهر تأیید فیس‌اپ بر حذف فیلترهای نژادپرستی

ایتنا- مدیر عامل یک شرکت تصور می‌کرد که در سال 2017، اپلیکیشن تصویری منتشر می‌شود که فیلترهایی مانند «سیاه‌پوست» یا «آسیایی» دارد و بر این باور بود که این برنامه، گزینه‌های نامناسب و توهین آمیزی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
مهر تأیید فیس‌اپ بر حذف فیلترهای نژادپرستی


نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها مختلفی که علاوه بر کاربردی بودن، گاه صرفاً جنبه تنوع و جذابیت دارند، امروزه به وفور در میان کاربران دیوایس‌های هوشمند رایج شده‌اند و اغلب بر روی گوشی هوشمد خیلی از افراد می‌توان ردپای آنها را دید.

اگر از نرم‌افزارهای اشتراک‌گذاری عکس مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، حتماً تاکنون نام فیس‌اپ را شنیده‌اید.
فیس‌اپ، نامی آشنا برای کاربران دنیای مجازی است که قابلیت تبدیل عکس شما به حالت‌های مختلف مانند دختر، پسر، پیر و حالت‌های طنزآمیز دیگر را دارد. نکته فنی در خصوص اپلیکیشن مورد بحث این است که با هوشمندی هنرمندانه‌ای چهره‌های معمولی افراد را که در حالت عادی هیچ انعکاس خاص ندارند، تبدیل به چهره‌هایی مضحک، جذاب و گاه عجیب و غریب می‌کند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از اینکوایرر، اپلیکیشن مزبور، به گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که از طریق تنظیمات و برنامه‌هایی که در آن وجود دارد، می‌تواند تغییراتی مجازی را در چهره افراد ایجاد نماید.
هر چند در ابتدای معرفی، بسیاری از کاربران پیشتر، این برنامه را دیده و استقبال چندان زیادی از آن نکردند، اما به دلیل استقبال خوب بخش دیگری از مردم از آن، اپلیکیشن مذکور روز به روز معروف‌تر شد، توسعه یافت و بر محبوبیت آن افزوده شد.

یکی از مزایای بسیار جالب اپلیکیشن فیس‌اپ این است که افراد می‌توانند تصاویر خود را در حالت پیری و کودکی ببینند و علاوه بر اینها، در صورتی که جنسیتشان متفاوت بود، چه شکل و ظاهری داشتند.
البته فیلترهای دیگری مانند سیاه‌پوست، آسیایی، هندی و قفقازی هم در این اپلیکیشن وجود داشت که بسیاری از افراد از این فیلترها لذت برده و با آن سرگرم می‌شدند.

با این وجود و در حین گسترش این اپلیکیشن، از گوشه و کار زمزمه‌هایی در خصوص این قابلیت‌های ویژه مطرح شد که به تدریج بالا گرفت، علت هم کاملاً مشخص بود: احتمال دامن زدن به جنبه‌های غیرانسانی مانند مباحث نژادپرستی. موضوعی که پدیدآورندگان نرم‌افزار مزبور را فوراً به واکنش سریع و صحیح واداشت.

یاروسلاو گنچاروف، مدیرعامل فیس‌اپ، حذف فیلترهای نژادپرستانه مذکور را تأیید کرده است. گنچاروف حساسیت زیادی نسبت به این فیلترها نشان نداده و گفته است: «این فیلترها هیچ‌گونه حس مثبت یا منفی را القاء نمی‌کند و احساس نژادپرستانه برای افراد به ارمغان نمی‌آورد.»
وی همچنین اذعان داشت: «فیلترهای تغییر چهره به گونه‌ای طراحی شده است که در تمامی ابعاد یکسان باشد و هیچ‌گونه حس مثبت یا منفی را در افراد تحریک نمی‌کند.»
 
کد مطلب: 49724
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام