کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار به سازمان‌ها:

علیرغم تحول بدافزارها سازمان‌ها سیستم دفاعی خود را تغییر نداده‌اند

21 مرداد 1396 ساعت 23:52

ایتنا – محققان امنیتی معتقدند که روش‌های حملات بدافزاری در حال تغییر کردن هستند ولی شرکت‌ها و سازمان‌ها برای مبارزه با آن‌ها همچنان بر روی راهکارهای تاریخ گذشته حساب باز می‌کنند.




محققان امنیتی معتقدند که روش‌های حملات بدافزاری ضمن افزایش تعداد، به تدریج در حال تغییر ماهیت و نیز پیشرفت هستند، این در حالی‌ست که شرکت‌ها و سازمان‌ها برای مبارزه با آنها همچنان بر روی راهکارهای تاریخ گذشته حساب باز می‌کنند و هیچ‌گونه تحول و روزآمدی در راهبرد آنها مشاهده نمی‌گردد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی itproportal، بدافزارها و مشکلات امنیتی مربوط به نرم‌افزارها و سرویس‌ها، در طول چند سال اخیر با پیشرفتی چشمگیر در زمینه تنوع، قدرت و اثرگذاری روش‌های تخریبی روبه‌رو بوده‌اند و در حقیقت می‌توان گفت که همپای زمان توسعه یافته‌اند؛ لیکن به نظر می‌رسد که شرایط در جبهه اصلی یعنی سازمان‌ها و شرکت‌ها همچنان ثابت بوده و در برابر این حملات به همین سرعت پیشرفت نکرده است که در نتیجه، آسیب‌پذیری هر چه بیشتر آنها را در پی دارد.

"تونی روان" به‌عنوان یک متخصص امنیت، اخیراً در این‌‌باره اطلاعات بسیار جالبی را منتشر کرده است. این کارشناس عمیقاً معتقد است که مدیران شرکت‌ها در مقابل تهدیدهای امنیتی تازه، اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوند، چرا که در دنیای فناوری به‌هیچ‌عنوان به‌روز نیستند.

 

او در گفته‌های خود به این واقعیت اشاره کرده است که کسب‌‌وکارها به‌هیچ‌وجه به ابزارها و نرم‌افزارهای امنیتی مناسب و به‌روز برای مبارزه با مخاطرات مجهز نیستند، بلکه همچنان به استفاده از نرم‌افزارهای منقضی شده برای دفاع از خود در قبال تهدیدات روزافزوان تکیه می‌کنند.

به نظر کارشناسان حوزه امنیت، روش‌هایی که امروزه بدافزارها برای حمله به قربانیان خود به کار می‌بندند به نحوی چشمگیر پیشرفت کرده است که فناوری‌های امنیتی معمولی به‌هیچ‌عنوان به گرد پای آنها نیز نمی‌رسند.

متخصصین البته برای حل این معضلِ کمابیش عمومی، راهکارهایی در دسترس و همچنین سریع‌تر پیشنهاد می‌نمایند. در میان راه‌های پیشنهاد شده می‌توان مواردی مانند استفاده از روش‌های جدید همچون سامانه‌های امنیتی ابری و متحد را یافت که موجب می‌گردد تا پیشرفت‌های امنیتی نیز با سرعتی بسیار بالا در میان شرکت‌ها به اشتراک گذاشته شوند.
 


کد مطلب: 49717

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49717/علیرغم-تحول-بدافزارها-سازمان-ها-سیستم-دفاعی-خود-تغییر-نداده-اند

ايتنا
  https://www.itna.ir