۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳

دادستان کل کشور: دستگاه قضایی به دنبال بستن فضای مجازی نیست

ایتنا- منتظری: در دولت جدید به یاری خدا دست تعامل به سوی دولت دراز می کنیم تا در فضایی غیرملتهب این فضا را مدیریت کنیم که قطعا همکاری می کنند و البته اگر همکاری هم نکردند فکری خواهیم کرد.
دادستان کل کشور: دستگاه قضایی به دنبال بستن فضای مجازی نیست



به گزارش ایتنا از ایسنا، حجت‌ الاسلام والمسلمین منتظری در همایش دادستان‌های مراکز استان ها با اشاره به حدیثی از علی (ع) در خصوص لزوم توجه به مردم و خستگی ناپذیری در این راه گفت: یکی از مهمترین مواردی که دادستان ها در آن نقش محوری دارند ایجاد امنیت و ارامش در جامعه است و در کنار ان باید دادستان به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق مردم بدرخشد.

وی مسایل امنیتی را یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز جامعه بر شمرد و ضمن اشاره به تلاش‌های پیگیر نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی بر هم افزایی دادستان‌ها در این خصوص تاکید کرد و گفت: دشمن با حساسیت و با برنامه ریزی در صدد بر هم زدن امنیت کشور ماست و شاید ما خودمان این موضوع را به خوبی و با حساسیت دنبال نمی کنیم که آنان تا چه حد در پی ایجاد ناامنی در کشور هستند.


منتظری بحث فضای مجازی را یکی از مسایل مهم و قابل بحث در این همایش دانست و با تاکید بر اینکه حتما باید از این امکان استفاده شود و در عین حال مدیریت شود گفت: رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور دو عضو موثر در شورای عالی فضای مجازی هستند و انتظار ما این است که دولت اهتمام بیشتری داشته باشد و شعار ندهند که قوه قضاییه به دنبال بستن فضای مجازی است. دروغ به مردم نگویید ما به دنبال بستن فضای مجازی نیستیم ولی می گوییم باید متناسب با فضای کشور مدیریت شود.

دادستان کل کشور افزود: ما از عزیزان صاحب نظر و ذی‌ربط در دولت سوال می‌پرسیم آیا این فضای مجازی با این وصف و وضعیت که همچون اتوبانی یک طرفه است متناسب با وضعیت نظام ماست؟

وی تاکید کرد: ما می گوییم به جای آنکه بعدا بگوییم آی دزد آمد و برد از اول نگهبان های مناسبی بگماریم و مدیریت کنیم.

منتظری با تاکید دوباره بر اینکه دستگاه قضایی به دنبال بستن فضای مجازی و سایت ها و کانال ها نیست گفت: در دولت جدید به یاری خدا دست تعامل به سوی دولت دراز می کنیم تا در فضایی غیرملتهب این فضا را مدیریت کنیم که قطعا همکاری می کنند و البته اگر همکاری هم نکردند فکری خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دادستان ها در تحقق امنیت همه جانبه برای مردم بیش ار پیش تلاش کنند.
کد مطلب: 49715
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Russian Federation
شما راست میگید! قطعا به فکر فیلترینگ نیستید!
بر اساس کتاب دلفین ها پرواز می کنند
feedback
شما برو مسئولان فاسد و قضات فاسد رو دستگیر و محاکمه واقعی و زندانی کنید! شما رو چه به فضای مجازی، شما تا 30-40 سالگی حتی نمی دونستی ویدیو چی هست!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام