۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

TSMC به دنبال برتری در بازار با خرید عمده سرور

ایتنا- کمپانی TSMC قصد دارد تا با استفاده از خرید سرور از چندین شرکت مختلف، بازار کاری خود را به‌صورت ویژه‌ای در سال جاری گسترش بدهد.
TSMC به دنبال برتری در بازار با خرید عمده سرور


با گسترش فناوری پردازش ابری، تمایل عمومی به ذخیره‌سازی داده‌ها در فضای ابری -که علاوه بر مزایای فراوان، دارای صرفه اقتصادی نیز هست- رو به افزایش است. همین موضوع باعث رونق بیشتر بازار انواع سرورها به منظور استقرار در این زمینه است که شاید مهم‌ترین دلیل ایجاد رقابت در زمینه سرورها شده است.
به همین منظور، کمپانی TSMC قصد دارد تا با استفاده از خرید سرور از چندین شرکت مختلف، بازار کاری خود را به‌صورت ویژه‌ای در سال جاری گسترش بدهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، کمپانی تایوانی TSMC به تازگی سفارش خرید سرورهای خود را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی از کمپانی لنوو به کمپانی Supermicro Computer منتقل کرده است.
البته گفتنی است که کمپانی TSMC در راستای سیاست راهبردی خود، قرار است تا سفارش‌های سرور خود را تنها به این دو کمپانی محدود نکرده، بلکه شرکت‌های دیگری نظیر اچ‌پی و دل را نیز برای این امر برگزیده است.
تاکتیک اصلی این شرکت این است که سفارش‌ها به تعداد کمتر و در عین حال، با سود بیشتر باشد.

شایان ذکر است که لنوو تأمین سرورهای TSMC را در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز نمود و بدین‌ ترتیب موفق شد تا در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی به بزرگ‌ترین برند فروشنده سرور در تایوان تبدیل شود.

 

با این‌ حال، به نظر کارشناسان، سود عاید شده کمپانی لنوو از این سفارش‌ها چندان زیاد نبود، زیرا این کمپانی سفارش‌های یاد شده را با ارائه امتیاز کم به دست آورده بود.

مطابق آمار کارشناسان بازار، هم‌اکنون بازار سرورهای تایوان به رقم عرضه سالیانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه رسیده و درخواست سالانه TSMC از این مقدار برابر با ۴ هزار تا ۷ هزار دستگاه است.
بدین‌ ترتیب می‌توان انتظار داشت که تصمیم جدید TSMC مبنی بر روی گرداندن از سرورهای کمپانی لنوو، سهم این شرکت را در نیمه دوم سال میلادی جاری با کاهشی عظیم روبرو سازد.

همچنین کمپانی TSMC علاوه بر شرکت Supermicro، شرکت دیگری نظیر Quanta Computer را نیز به‌عنوان تأمین تامین کننده سرورهای خود انتخاب نموده، اما حجم سفارش‌ها از این کمپانی هنوز تائید نشده است.
 
کد مطلب: 49671
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام