۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۵

سرمایه‌گذاری 14 میلیون دلاری ناسا بر روی پروژه‌های روباتیک

ایتنا – سازمان ناسا به‌تازگی بودجه‌ای 14.3 میلیون دلاری را برای تحقیقات شرکت‌های کوچک در زمینه‌های مختلفی مانند صنایع روباتیک اختصاص داده است.
سرمایه‌گذاری 14 میلیون دلاری ناسا بر روی پروژه‌های روباتیک


سازمان ناسا به‌تازگی بودجه‌ای ۱۴.۳ میلیون دلاری را برای تحقیقات شرکت‌های کوچک در زمینه‌های مختلفی مانند صنایع روباتیک اختصاص داده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ibtimes، سازمان فضایی ناسا به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تحقیقات خود را برای پروژه‌های روباتیک و هوش مصنوعی و غیره گسترش دهد و در همین راستا، سرمایه‌گذاری مناسبی را برای توجه ویژه به این حوزه در نظر گرفته است.

به همین منظور، تعداد ۱۹ پروژه تحقیقاتی ویژه توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته‌اند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های این سازمان فضایی، قرار است تا بودجه‌ای ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری به آنها تعلق بگیرد.

البته این موضوع صرفاً به‌عنوان بخشی از پروژه انتقال فناوری کسب‌وکارهای کوچک است و در حقیقت بخشی از فاز دوم این برنامه به‌حساب می‌آید.


مطابق جزئیاتی که از تصمیم این سازمان اعلام شده، پروژه‌های مدنظر برای این کار شامل رویکردهای مختلفی می‌شود که در صدر آنها، روباتیک نرم قرار دارد و قرار است تا ۱۹ کسب‌‌وکار کوچک یاد شده از بودجه اشاره شده برای بهبود این صنایع استفاده کنند.

لیست کامل این پروژه‌ها شامل الگوریتم‌های پردازش تصویر، شبکه‌های هوشمند حسگرها، صنایع روباتیک نرم، فریم‌ورک‌های مربوط به نیروی محرکه یکپارچه فضایی، سیستم‌های مخابره کننده فوق فشرده، راکتورهای زیستی سازگار با فضا و سپر فعال در برابر تشعشعات است.

شایان‌ ذکر است که ناسا پیش‌ازاین نیز توانسته است به‌خوبی با ارائه بودجه‌هایی ازاین‌دست به بهبود فناوری‌های مختلف کمک کند و بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود که صنایعی مانند صنایع روباتیک نرم با پیشرفتی چشمگیر روبرو شوند.
 
کد مطلب: 49653
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام