۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

فاز اول دولت الکترونیک رونمایی شد

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بهره‌برداری ۵۱ دستگاه دولتی با ۴۴۰ خدمت، از بهره‌برداری فاز دوم دولت الکترونیک در دهه فجر سال جاری خبر داد.
فاز اول دولت الکترونیک رونمایی شد



محمود واعظی در مراسم رونمایی از فاز اول بهره برداری پروژه‌های خدمات الکترونیکی و خدمات همراه دستگاه‌های اجرایی در دولت یازدهم، گفت: از ۱۱ شهریورماه سال ۱۳۹۳ نقشه راه دولت الکترونیکی به ما ابلاغ شد و بر این اساس دو نهاد رسمی کشور یعنی شورای عالی اداری و شورای عالی فناوری اطلاعات براساس نقشه راه وظایف خود را انجام داده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزیر ارتباطات ادامه داد: بدین ترتیب آنچه مربوط به فرآیند اداری کشور بود توسط شورای عالی اداری و آنچه مربوط به زیرساخت بود توسط شورای عالی فناوری و بازوهای آن انجام شد. اگر امروز دولت الکترونیک در سازمان فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود به این معنا نیست که این کار توسط وزارت ارتباطات انجام شده است، بلکه مجموع دستگاه‌های دولتی و حتی خصوصی در این ۳۵ ماه در آن نقش داشتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در فاز اول ۵۱ دستگاه با ۴۴۰ خدمت به بهره برداری می‌رسد، افزود: دولت الکترونیک یک شعبه است و امیدواریم در فاز دوم دولت الکترونیک که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد تعداد دستگاه‌ها و خدمات را افزایش دهیم.

واعظی خاطر نشان کرد: آنچه امروز انجام می‌شود باعث خواهد شد مردم دسترسی بیشتری به خدمات داشته باشند و از سرگردانی بین دستگاه‌ها خلاص شوند. ۵۱ دستگاهی که اکنون متصل هستند از جعل و تبعیض و فساد جلوگیری می‌کنند و شفاف سازی را در دولت بالا می‌برند. این یک شروع است که دولت کوچک شده است و در آینده یک دولت چابک داشته باشیم که به مردم خدمت کند.

وی درباره‌ دستگاه‌هایی که به دولت الکترونیک متصل شده‌اند، توضیح داد: در حال حاضر دستگاه‌هایی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، پست جمهوری اسلامی، ثبت احوال، بیمه به دولت الکترونیک متصل شده‌اند. این مجموعه باعث می‌شود که دستگاه‌های دولتی ارتباط سریع داشته باشند و مردم نیز بتوانند اطلاعات خود را از طریق آن به دست بیاورند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که دولت الکترونیک در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌گیرد، اظهار کرد: دستگاه‌ها و خدمات فاز اول دولت الکترونیک امروز به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم در دهه فجر کامل شود.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از فاز اول بهره‌برداری پروژه خدمات الکترونیکی و خدمات همراه دستگاه‌های اجرایی در دولت امروز و همچنین مراکز داده شماره یک دولت در سالن قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و در ابتدای این مراسم محمود واعظی با حضور در سازمان فناوری اطلاعات و از طریق صفحه نمایش سالن قندی به ارائه‌ توضیحاتی درباره فاز اول دولت الکترونیک پرداخت.
کد مطلب: 49646
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام