۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

افزوده شدن امکان مشاهده باتری دستگاه‌های جانبی به اندروید

ایتنا- به‌تازگی قابلیت جدیدی توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است که بر اساس آن می‌توان اطلاعات باتری دستگاه‌های جانبی متصل به اندروید را بر روی دستگاه اصلی اندرویدی مشاهده کنند.
افزوده شدن امکان مشاهده باتری دستگاه‌های جانبی به اندروید


به‌تازگی قابلیت جدیدی توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل اندروید ارائه شده است که بر اساس آن می‌توان اطلاعات باتری دستگاه‌های جانبی متصل به اندروید را بر روی دستگاه اصلی اندرویدی مشاهده نمایند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theverge، کمپانی گوگل مدت‌ها به دنبال راهی برای آسان‌تر کردن میزان باتری باقی‌مانده بر روی دستگاه‌های جانبی بلوتوثی متصل به تلفن همراه کاربران بوده و اکنون به نظر می‌رسد این هدف برآورده شده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از توسعه‌دهندگان XDA، پروژه متن باز اندروید قابلیت پشتیبانی از اطلاعات میزان باتری باقیمانده دستگاه‌های جانبی را به ویژگی‌های خود افزوده است.


مطابق جزئیات منتشر شده، زمانی که این ویژگی راه خود را به دستگاه‌های مختلف اندرویدی باز کند، کاربران می‌توانند میزان باتری تمامی دستگاه‌های جانبی متصل شده به دستگاه اندرویدی خود را بر روی صفحه نمایش آن به دقت مشاهده کنند.

گفتنی است این دستگاه‌های جانبی که بلندگوها و هدفون‌ها را نیز شامل می‌شود، به‌نوعی طراحی خواهد شد که بتوانند اطلاعات باتری خود را به اشتراک بگذارند و در اختیار نرم‌افزارها قرار دهند.
بدین ترتیب البته نمی‌توان انتظار داشت که این قابلیت به‌زودی بر روی تمامی دستگاه‌ها در دسترس باشد.

با این حال هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی این قابلیت را از توسعه متن باز اندروید به یک ویژگی همگانی تبدیل خواهد کرد، اما یکی از اعضای مهندسی اندروید O این ویژگی را برای این نسخه از اندروید پیشنهاد نموده است.

البته شایان ذکر است که برخی از تلفن‌های همراه هوشمند جدید نظیر سامسونگ، ال‌جی، وان پلاس و... هم اکنون به‌صورت پیش‌فرض قابلیت نمایش باتری باقی‌مانده در وسایل جانبی بلوتوثی متصل به دستگاه اندرویدی را در خود دارند.
 
کد مطلب: 49635
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام