۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۲

قابلیت‌های جدید امنیتی برای مرورگر گوگل کروم

ایتنا- به‌تازگی شرکت گوگل توانسته است تا قابلیت‌هایی جدید را به مرورگر کروم بیفزاید که موجب می‌شوند تا کاربران بتوانند گزارش وضعیت امنیتی خود را به‌راحتی تحلیل کرده و مجوزهای امنیتی وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها مراجعه کرده‌اند را به‌آسانی موردبررسی قرار بدهند.
قابلیت‌های جدید امنیتی برای مرورگر گوگل کروم


به‌تازگی شرکت گوگل موفق شده قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را به مرورگر مخصوص خود "کروم" بیفزاید که در نتیجه آن، کاربران قادر خواهند بود گزارش وضعیت امنیتی خود را به‌راحتی تحلیل کرده و مجوزهای امنیتی وب‌سایت‌هایی که به آنها مراجعه کرده‌اند را به سهولت موردبررسی قرار بدهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی thenextweb، گوگل کروم اخیراً و در طی به‌روزرسانی جدید خود، میزان امنیت وب‌سایت‌هایی که کاربران از طریق این مرورگر مشاهده می‌کنند را به آنها نشان خواهد داد.

همین قابلیت تازه، این توانایی را به کاربران این نرم‌افزار اعطا می‌کند که به راحتی بتوانند از طریق رابط کاربری امنیتی موجود در نوار آدرس، به موارد امنیتی وب‌سایت‌های وارد شده دسترسی پیدا کنند و از وضعیت سایت‌های مزبور مطلع گردند.


شایان ذکر است کاربرانی که از جدیدترین نسخه مرورگر کروم (نسخه ۶۰) استفاده می‌کنند با کلیک کردن بر روی پدلاک موجود در سمت چت نوار آدرس، به جزئیات بیشتری درباره گواهینامه‌های امنیتی وب‌سایت‌ها و همچنین میزان اعتبار آنها دسترسی می‌یابند.
با انجام این کار، منوی اضافی جدیدی به روی کاربر باز می‌شود که از طریق آن می‌تواند نسبت به صادرکننده گواهی‌نامه امنیتی وب‌سایت و همچنین تاریخ انقضای این گواهی‌نامه اطلاع پیدا کند.

همچنین انتخاب دکمه "جزئیات"، اطلاعات امنیتی بیشتری مانند الگوریتم‌های مورداستفاده وب‌سایت برای رمزگذاری و رمزگشایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته ناگفته پیداست که طبعاً این اطلاعات ممکن است در برخی از وب‌سایت‌ها در دسترس نباشد.

با این‌ حال، گوگل رابط کاربری مربوط به جزئیات امنیتی را به‌صورت اختیاری فعال می‌کند. این به معنای آن است که برای داشتن این قابلیت بر روی کروم باید به تنظیمات بروید و آن را روشن کنید.
کاربران می‌توانند با وارد کردن chrome://flags/#show-cert-link در مرورگر خود قابلیت Show certificate link را روشن کنند.
 
کد مطلب: 49631
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام