۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۴

مایکروسافت به بنیاد محاسبات بومی ابری پیوست

ایتنا- به‌تازگی شرکت مایکروسافت اقدام به یک مشارکت ویژه درزمینهٔ محاسبات و خدمات ابری کرده است و به عضویت بنیاد محاسبات بومی ابری درآمده است.
مایکروسافت به بنیاد محاسبات بومی ابری پیوست


به‌تازگی شرکت مایکروسافت اقدام به انجام مشارکتی ویژه در زمینه محاسبات و خدمات ابری نموده و در همین راستا به عضویت "بنیاد محاسبات بومی ابری" درآمده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cloudcomputing، بنیاد محاسبات بومی ابری (CNCF) یک بنیاد وسیع و بسیار ویژه در زمینه ارائه سرویس محاسبات و دیگر خدمات در فضای ابری بوده که از مشارکت و همکاری چندین شرکت بزرگ فناوری شکل گرفته است.
گفتنی است که نام‌های حاضر در فهرست اسامی عضو این بنیاد، هر یک به‌تنهایی یک غول تمام‌عیار در صنایع مختلف دنیای فناوری اطلاعات به‌حساب می‌آیند. شاید کافی باشد صرفاً به دو نام بزرگ و مشهور بسنده کنیم، یعنی دو شرکت "گوگل" و "آی‌بی‌ام".

مطابق تعریف فلسفه وجودی این بنیاد، اهداف آن بدین‌ ترتیب اعلام شده است: ایجاد و ارائه مدل تطبیقی و یک الگوی محاسباتی جدید، که برای محیط‌های سیستم‌های توزیع، بهینه‌سازی شده و قابلیت مقیاس‌پذیری تا ده‌ها هزار گره خودترمیم‌شونده با معماری multi-tenant را داراست.


اخیراً و در تازه‌ترین تحول مربوط به این نهاد، این بنیاد، یک شریک بسیار نیرومند را در کنار خود می‌بیند. غول نرم‌افزاری جهان، شرکت مایکروسافت، به‌تازگی با هدف پیوستن به این بنیاد، به سراغ آن رفته است تا در یک همکاری ویژه بتواند با این بنیاد در زمینه خدمات ابری جدید فعالیت مشترک داشته و ایده‌ها و سرویس‌های تازه‌ای را طراحی و اجرا نماید.

مسئولان شرکت مایکروسافت با تأیید و تصریح این خبر، اقدام خود مبنی بر همکاری با این بنیاد را یک گام طبیعی در راستای اهداف متن‌باز خود دانسته‌اند و همچنین اعلام کرده‌اند که قرار است تا به‌عنوان یک عضو، سالانه رقمی معادل ۱۰۰ هزار دلار به این بنیاد حق عضویت پرداخت نمایند.
در طرف دیگر ماجرا، مدیر اجرایی این بنیاد نیز درباره پیوستن شرکت مایکروسافت به این گروه، به صراحت از آن استقبال نموده و گفته است: «پیوستن شرکت مایکروسافت به بنیاد ما مایه افتخار است. این شرکت در تمام جهان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صنایع مختلف فناوری اطلاعات و یکی از مهم‌ترین ارائه‌دهندگان خدمت ابری در جهان به‌حساب می‌آید.»

به نظر کارشناسان، این تصمیم مایکروسافت علاوه بر نیل این شرکت به اهداف خود در این عرصه، به تقویت هر چه بیشتر این بنیاد نیز کمک شایان توجهی خواهد نمود.
 
کد مطلب: 49608
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام