کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه ویژه گوگل برای امنیت نرم‌افزارهای اندروید

7 مرداد 1396 ساعت 17:23

ایتنا- به‌تازگی شرکت گوگل برنامه‌های جدید خود برای حفاظت از سیستم‌عامل اندروید -در مقابل نرم‌افزارهای غیرامن- را اعلام کرده است که این برنامه شامل نظارت سخت‌گیرانه و هوشمند بر نرم‌افزارهای اندرویدی نیز خواهد بود.




با توجه به گسترش چشمگیر سیستم‎عامل اندروید و نیز همه‌گیر شدن آن میان کاربران و دیوایس‌های مختلف، مسئله امنیت به موضوعی حساس و نیز دغدغه کاربران تبدیل گردیده است؛ به ویژه که اخیراً بدافزارهای گوناگون و بی‌شماری برای این پلتفرم طراحی شده و کاربران را مورد هجوم قرار داده‌اند.

در همین راستا، به‌تازگی شرکت گوگل برنامه‌های جدید خود برای حفاظت از سیستم‌عامل اندروید -در مقابل نرم‌افزارهای غیرامن- را اعلام کرده است که این برنامه شامل نظارت سخت‌گیرانه و هوشمند بر نرم‌افزارهای اندرویدی نیز خواهد بود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی betanews، گوگل با انتشار جدیدترین پلتفرم امنیت موبایل خود در پی جنگی سخت با بدافزارها و نرم‌افزارهای مخرب سیستم‌عامل اندروید برآمده است.

مطابق جزئیات این برنامه، سرویس Google Play Protect به‌صورت خودکار به اسکن دستگاه‌های اندرویدی می‌پردازند و از این طریق مطمئن می‌شود که هیچ نرم‌افزار مشکوک و مخربی بر روی دستگاه نصب نشده باشد و سپس در پی آن نیز یک دیدگاه کلی از وضعیت امنیت دستگاه‌های اندرویدی کاربران به آنها ارائه می‌کند.


همچنین اگر این سرویس متوجه موردی مخرب در سیستم کاربر شود، می‌تواند اطلاعات دریافتی را مستقیماً به گوگل ارسال کند و این کمپانی را در بهبود فرایند شناسایی نقص‌های امنیتی در آینده یاری کند.

این سرویس در حقیقت به‌نوعی افزونه‌ای بر ویژگی Verify Apps موجود است و به‌عنوان بخشی از گوگل پلی استور در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است که این سرویس برای اولین بار در ماه می‌گذشته رونمایی شد و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اندروید O در نظر گرفته شد.

گوگل این بار اعلام کرده است که این سرویس هر روز با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشینی به اسکن ۵۰ میلیارد نرم‌افزار در سراسر جهان می‌پردازد و فعالیت‌های مشکوک و بدافزارها را شناسایی می‌کند.
 


کد مطلب: 49592

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49592/برنامه-ویژه-گوگل-امنیت-نرم-افزارهای-اندروید

ايتنا
  https://www.itna.ir