۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹

Paint در ویندوز بازنشسته می‌شود!

ایتنا - برنامه پینت، از جمله محبوب‌ترین‌های ویندوز است که با گرافیکی ساده، مشهور شده است.
Paint در ویندوز بازنشسته می‌شود!


مایکروسافت قصد دارد بعد از ۳۲ سال حضور برنامه گرافیکی مشهور و ساده پینت در نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز برنامه یادشده را بازنشسته کند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی.سی.ورلد، قرار است این برنامه بی‌سروصدا از ویندوز ۱۰ حذف شود. نسخه جدید ویندوز ۱۰ به نام Windows 10 Fall Creators که قرار است ماه آینده روانه بازار شود، فاقد برنامه پینت خواهد بود.

البته مایکروسافت خود این خبر را رد یا تایید نکرده است. برخی منابع خبری حتی از حذف برنامه های 3D Builder و Outlook Express از نسخه بعدی ویندوز ۱۰ خبر می‌دهند.

پینت اولین بار همراه با ویندوز ۱ در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه در اصل توسط شرکتی به نام زدسافت طراحی شده بود. مایکروسافت خود این برنامه را که پینت براش نام داشت به روز کرد و با تغییرات و به روزرسانی هایی عرضه کرد. از جمله مهم‌ترین این به روزرسانی‌ها پشتیبانی از فرمت های JPEG، TIFFو چند فرمت دیگر بود.

به نظر می‌رسد علت اصلی بازنشستگی برنامه پینت عرضه برنامه های گرافیکی ویرایش پیشرفته تر باشد که از امکانات بسیار متنوعی برخوردارند. با این حال برخی خبرها حاکیست که حذف پینت محدود به آمریکاست و در برخی کشورهای آسیایی و اروپایی رخ نمی‌دهد.
کد مطلب: 49589
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام