کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش‌های اپل در راستای هوش مصنوعی

3 مرداد 1396 ساعت 18:54

ایتنا- اپل، قصد دارد که از برخی از کارهای خود در زمینه هوش مصنوعی پرده بردارد و برای همه مشخص سازد که چه کارهایی در این حوزه انجام داده است.




شرکت اپل که از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری امروز جهان است، قرار است که از برخی پروژه‌های تحقیقاتی خود -که در زمینه هوش مصنوعی انجام شده است- پرده بردارد.
گفتنی است این شرکت روی تکنیک‌های پیشرفته هوش مصنوعی از قبیل یادگیری عمیق کار کرده و دستاوردهای خوبی هم در این زمینه داشته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، روسلان سالاخودینوف، مدیر پژوهش‌های هوش مصنوعی کمپانی اپل برای نخستین بار در توئیتر، از وب‌سایت این شرکت در زمینه هوش مصنوعی رونمایی کرد.
این شخص، استادیار دانشگاه کارنگی ملون است که تخصص وی، یادگیری ماشینی بوده و در ماه اکتبر وارد مجموعه اپل شده است. دلیل استخدام وی، فشارهای فزاینده‌ای بود که از جانب شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل به خاطر استخدام کارشناسان هوش مصنوعی به اپل وارد می‌شد.

در وب‌سایت جدیدی که معرفی شده، صرفاً یکی از پروژه‌های تحقیقاتی اپل معرفی شده و به نظر می‌رسد که یک نسخه بازنویسی‌شده از یک مقاله تحقیقاتی باشد که اخیراً منتشر شده است.
اپل، بر خلاف مقاله تحقیقاتی اصلی، نام پژوهشگران که روی این مقاله کار کرده بودند را حذف کرد و نسخه بازبینی‌شده آن را در مجله یادگیری ماشینی اپل قرار داد.



البته تا چندی پیش، هنگامی‌که اپل افرادی را در حوزه هوش مصنوعی استخدام و زیرساخت‌هایی را برای این منظور آماده می‌کرد، در تلاش بود نمایه‌ای از متخصصان رده‌بالا و ناظرانی که از اپل بازدید کرده‌اند، ایجاد کند تا رقابت داغی در این صنعت به وجود آورد. همچنین در پی آن بود که این رقابت به گونه‌ای باشد که در آن از ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی به بهترین شکل استفاده گردد.

اگر به محصولات و سرویس‌های اپل نگاه دقیق و زیربینانه‌ای بیندازید، مشاهده می‌کنید که یادگیری ماشینی در تمامی آنها قرار دارد.
اپل از یادگیری عمیق برای شناسایی موارد مشکوک و تقلبی در فروشگاه خود استفاده می‌کند و برای افزایش طول عمر باطری در هر بار شارژ دستگاه‌های مختلف از آن بهره می‌برد.
 


کد مطلب: 49562

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49562/تلاش-های-اپل-راستای-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir