۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴

جهانگرد انتقال سرور تلگرام را تکذیب کرد: فقط مذاکره شده!

ایتنا - معاون وزیر ارتباطات، موافقت تلگرام باانتقال سرور به ایران را تایید نکرد!
جهانگرد انتقال سرور تلگرام را تکذیب کرد: فقط مذاکره شده!


انتشار خبر موافقت تلگرام برای انتقال سرورهای خود به ایران، بازتاب وسیعی داشت، چرا که این نخستین بار بود که به صراحت و به نقل از یک مقام رسمی وزارت ارتباطات، این موضوع نقل می‌شد.

در این زمینه:
  - جهانگرد: تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفت

به گزارش ایتنا، صبح امروز 31 تیر ماه 96 و در حاشیه نمایشگاه الکامپ، برخی خبرگزاری‌ها از جمله فارس و مهر، طی انتشار سخنان نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات، مدعی شدند که وی موافقت مدیران پیام‌رسان تلگرام با درخواست‌های ایران و انتقال سرورهای خود به کشورمان را اعلام نموده است. هر چند البته برخی رسانه‌های دیگر از جمله ایسنا، این خبر را با کمی احتیاط و ابهام منتشر کردند.

اما به گزارش ایتنا، نصرالله جهانگرد پس از انتشار این خبر، به سرعت آن را اصلاح نموده و اعلام کرده که منظور وی تنها تلاش برای مذاکره با تلگرام است که هدف آن، انتقال شرایط ایران برای ادامه فعالیت این شبکه پیام‌رسان در کشورمان بوده است.
 
توضیحات وزیر:
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صرفا از توافق کلی با تلگرام برای بهره‌برداری از این شبکه اجتماعی خبر داد و گفت: ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران مذاکره کردیم اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.
محمود واعظی نیز پیرامون اخبار مبنی بر انتقال سرورهای تلگرام به ایران گفت: رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفته‌اند که ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران در حال مذاکره هستیم. اما تاکنون هیچ اقدام علمی انجام نشده است.

وی افزود: سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی به ما تکلیف شد که با تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران مذاکره کنیم. مذاکراتی انجام شده و برروی کلیات توافق شده است. اما درباره نحوه بهره‌برداری و چارچوب موجود، این مذاکرات ادامه دارد و به محض اینکه به نتیجه برسیم، آن را اعلام خواهیم کرد.
 
کد مطلب: 49540
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام