کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جهانگرد انتقال سرور تلگرام را تکذیب کرد: فقط مذاکره شده!

31 تير 1396 ساعت 13:24

ایتنا - معاون وزیر ارتباطات، موافقت تلگرام باانتقال سرور به ایران را تایید نکرد!




انتشار خبر موافقت تلگرام برای انتقال سرورهای خود به ایران، بازتاب وسیعی داشت، چرا که این نخستین بار بود که به صراحت و به نقل از یک مقام رسمی وزارت ارتباطات، این موضوع نقل می‌شد.

در این زمینه:
  - جهانگرد: تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفت

به گزارش ایتنا، صبح امروز 31 تیر ماه 96 و در حاشیه نمایشگاه الکامپ، برخی خبرگزاری‌ها از جمله فارس و مهر، طی انتشار سخنان نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات، مدعی شدند که وی موافقت مدیران پیام‌رسان تلگرام با درخواست‌های ایران و انتقال سرورهای خود به کشورمان را اعلام نموده است. هر چند البته برخی رسانه‌های دیگر از جمله ایسنا، این خبر را با کمی احتیاط و ابهام منتشر کردند.

اما به گزارش ایتنا، نصرالله جهانگرد پس از انتشار این خبر، به سرعت آن را اصلاح نموده و اعلام کرده که منظور وی تنها تلاش برای مذاکره با تلگرام است که هدف آن، انتقال شرایط ایران برای ادامه فعالیت این شبکه پیام‌رسان در کشورمان بوده است.
 
توضیحات وزیر:
همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صرفا از توافق کلی با تلگرام برای بهره‌برداری از این شبکه اجتماعی خبر داد و گفت: ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران مذاکره کردیم اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.
محمود واعظی نیز پیرامون اخبار مبنی بر انتقال سرورهای تلگرام به ایران گفت: رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفته‌اند که ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران در حال مذاکره هستیم. اما تاکنون هیچ اقدام علمی انجام نشده است.

وی افزود: سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی به ما تکلیف شد که با تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران مذاکره کنیم. مذاکراتی انجام شده و برروی کلیات توافق شده است. اما درباره نحوه بهره‌برداری و چارچوب موجود، این مذاکرات ادامه دارد و به محض اینکه به نتیجه برسیم، آن را اعلام خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 49540

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49540/جهانگرد-انتقال-سرور-تلگرام-تکذیب-فقط-مذاکره-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir