کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد چشمگیر درآمد مایکروسافت در رده خدمات ابری

31 تير 1396 ساعت 17:39

ایتنا- مایکروسافت توانسته است تا برای نخستین بار در بازار خدمات ابری برای شرکت آمازون به یک نگرانی جدی بدل شود و آمار و ارقام خبر از رشد چشمگیر این شرکت در این رده از صنایع فناوری می‌دهند.




شرکت مایکروسافت توانسته است تا برای نخستین بار در بازار خدمات ابری برای شرکت آمازون به یک نگرانی جدی بدل شود؛ آنگونه که آمار و ارقام نشان می‌دهند، رشد چشمگیر این شرکت در این رده از صنایع فناوری کاملاً مشهود است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی pcr-online، کمپانی مایکروسافت در آخرین گزارش درآمدی‌ خود در سه‌ماهه گذشته، درآمدهای حاصل از سرویس محاسبات ابری آژور خود را دو برابر کرده است.

گفتنی است تجارت ابری به‌عنوان نقطه قوت گزارش‌های سه‌ماهه مایکروسافت شناخته‌شده که نشان دهنده ۹۷ درصد افزایش در درآمدهای این بخش از این غول فناوری و رسیدن آن به مرز ۲۴.۷ میلیارد دلار است، که عددی شایان توجه برای کارشناسان است.

هم‌اکنون مایکروسافت به‌عنوان دومین رقیب آمازون در بخش محاسبات ابری شناخته می‌شود که با این سرعت رشد بعید نیست بتواند فاصله خود را با این کمپانی خیلی زود کاهش دهد.


اگر چه مایکروسافت هنوز به‌طور قطعی درآمد حاصل از سرویس آژور خود را منتشر نکرده است، اما در طی بیانیه آن افزایش درآمدی ۹۷ درصدی را از سوی این بخش اظهار داشته است.

ذکر این نکته ضروری است که کسب‌‌وکار کلی تجارت ابری مایکروسافت که شامل آژور، آفیس ۳۶۵ و دینامیکس ۳۶۵ است، در طول سال مالی گذشته تنها ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

با این حال، این کمپانی سال‌هاست که امید دارد تا سرویس‌های جدیدش از جمله همین پردازش ابری بتوانند کاهش درامد حاصل از بازار هسته‌ای و سنتی آن -نظیر صدور مجوز برای نرم‌افزار ویندوز تا کامپیوترهای خانگی این شرکت- را جبران کنند.

این کمپانی در دوره زمانی مشابه در سال گذشته میلادی درآمدی برابر با ۵.۵ میلیارد دلار داشته که این رقم در سال جاری میلادی به ۷.۷ میلیارد دلار افزایش داشته است. این میزان از رقم پیش‌بینی‌شده ۴۰ درصد بیش‌تر می‌باشد.
 


کد مطلب: 49521

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49521/رشد-چشمگیر-درآمد-مایکروسافت-رده-خدمات-ابری

ايتنا
  https://www.itna.ir