کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سقوط سهام آی‌بی‌ام در حدی فراتر از پیش‌بینی‌ها

3 مرداد 1396 ساعت 19:05

ایتنا - سه دهه پیش از کسی می‌پرسیدند که آینده صنایع کامپیوتری جهان از آن چه شرکتی است، از هر ده پاسخ، ۸ پاسخ به آی‌بی‌ام اختصاص داشت.




شرکت آی‌بی‌ام به‌تازگی برای بیست و یکمین بار متوالی خبر از کاهش ارزش سهام خود داده است و این موضوع به حدی شدید بوده است که حتی از پیش‌بینی‌های انجام شده نیز فراتر رفته است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی proactiveinvestors، شاید اگر سه دهه پیش از کسی می‌پرسیدند که آینده صنایع کامپیوتری جهان از آن چه شرکتی است، از هر ده پاسخ، ۸ پاسخ به آی‌بی‌ام اختصاص داشت.

با این‌ وجود، این شرکت در طول سال‌های اخیر با افت بسیار بزرگی روبرو بوده است و این امر موجب شده است تا ارزش سهام این غول فناوری در بازار اوراق بهادار به‌صورت چشمگیری با سقوط روبرو باشد.

به‌تازگی آی‌بی‌ام با ارائه گزارش‌های مالی خود در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷، بار دیگر با افت ارزش سهام روبرو بوده است که این امر در نوع خود رکورد بی‌سابقه‌ای را برای این شرکت خوش‌نام به‌جای نهاده است.

 

نخستین مورد قابل توجه این است که این گزارش برای بیست و یکمین بار متوالی، کاهش ارزش سهام این شرکت را نشان می‌دهد که البته دلیل این امر نیز مهاجرت آرام این شرکت از صنایع قدیمی به‌سوی بازارها و افق‌های جدید است.
مورد دوم نیز به‌شدت این سقوط مرتبط است زیرا این کاهش ارزش در مقایسه با پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان، به‌مراتب شدیدتر بوده است.

شایان ذکر است که ارزش هر سهم آی‌بی‌ام در بازار اوراق بهادار با کاهش ۲.۷۶ درصدی به ۱۴۹ دلار و ۷۵ سنت رسیده است و به‌این‌ترتیب ارزش کلی این شرکت نیز به ۱۹.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

مسئولان این شرکت قصد دارند تا با تمرکز بر روی سیستم‌های سودآور و مدرنی مانند سامانه‌های ابری و هوش مصنوعی بتوانند از این مرحله گذار، عبور کرده و دوباره شرکت را در مسیر رو به رشد قرار بدهند.
 


کد مطلب: 49512

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49512/سقوط-سهام-آی-بی-ام-حدی-فراتر-پیش-بینی-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir