۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳

زیرساخت‌های امنیتی و مقرراتی شبکه ملی اطلاعات فراهم شد

ایتنا- واعظی: امروز اگر بحثی در ارتباط با صنعت آینده جهان یا انقلاب چهارم صنعتی مطرح می‌شود، ما ابزارهای آن را در اختیار داریم.
زیرساخت‌های امنیتی و مقرراتی شبکه ملی اطلاعات فراهم شد


وزیر ارتباطات گفت: زیرساخت‌های امنیتی و مقرراتی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات فراهم شده اما این به تنهایی کافی نیست، زیرا این شبکه وقتی به طور کامل محقق می‌شود که ما بتوانیم انواع محتوای مورد نظر مردم را تولید کنیم و مردم بدانند که اگر با شرکت‌های داخلی کار کنند، حریم خصوصی‌شان بیشتر از شرکت‌های داخلی در امنیت خواهد بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم - امروز در مراسم افتتاحیه پروژه‌های شرکت پارس آنلاین که در راستای اجرای شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، این شرکت را یک شرکت موفق در آینده عنوان کرد و گفت: در پروژه‌هایی که این شرکت برای خود تعریف کرده است به بخش IOT (اینترنت اشیاء) تاکید ویژه‌ای داشتم، چرا که این عرصه، عرصه‌ای است که هر شرکتی که زودتر در این عرصه وارد شود، می‌تواند برای آن فرهنگ سازی نیز انجام داده و به یک برند تبدیل شود.

وی با اشاره به سرعت سریع شتاب الکترونیکی در دنیا، گفت: امروز اگر بحثی در ارتباط با صنعت آینده جهان یا انقلاب چهارم صنعتی مطرح می‌شود، ما ابزارهای آن را در اختیار داریم و ما می‌توانیم در بستر تحولات جدید نقش آفرین باشیم. امروز در کشورمان شرکت‌ها به جای این که بنشینند تا تکنولوژی از بیرون به آنها تحمیل شود، باید به استقبال این فناوری‌ها بروند و علاوه بر استفاده از فرصت‌ها، در ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت فکری جوانان تحصیلکرده نیز تلاش کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که ما در دولت اعتقاد داریم که به تنهایی نمی‌توانیم اقتصاد کشور را شکوفا کنیم، اظهار کرد: ما امروزه اگر بحث استفاده "بیگ‌ دیتاها" یا فناوری‌های نوین را در اقتصاد کشور مطرح می‌کنیم، به خاطر این است که فکر می کنیم که چگونه آینده کشور را بسازیم. در این حوزه ما نیاز به سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی برای حل نیاز مردم داریم.

واعظی در ادامه با اشاره به شرکت‌های مختلف خصوصی در کشور و نقش آنها در اشتغالزایی در کشور، گفت: ما مجوزهایی را به این شرکت‌ها داده‌ایم و در عوض امیدواریم در سال‌های آینده بتوانند شتاب بگیرند و حداقل ما چند شرکت ایرانی معروف و موثر را در منطقه داشته باشیم؛ من فکر می‌کنم شرکت پارس آنلاین یکی از این شرکت‌ها خواهد بود زیرا جزو شرکت‌هایی است که بهترین خدمات را ارائه و کمترین شکایات را دارد.

وی همچنین در خصوص اقدامات شرکت پارس آنلاین در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: شرکت پارس آنلاین جزو شرکت‌هایی است که همواره به دنبال انجام کارهای اساسی و با کیفیت بوده است. مهم‌ترین سرمایه برای این شرکت شفاف سازی خواهد بود که در آینده باید آن را مورد نظر قرار دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اهمیت بالای پروژه‌های افتتاح شده دیروز (۲۷ تیرماه) در شرکت پارس آنلاین برای پیشبرد فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، گفت: زیرساخت‌های امنیتی و مقرراتی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است، اما این به تنهایی کافی نیست، چرا که زمانی شبکه ملی اطلاعات به طور کامل محقق می‌شود که ما بتوانیم تولید انواع محتوای مورد نظر مردم را ایجاد کنیم و مردم بدانند که اگر با شرکت‌های داخلی کار کنند، حریم خصوصی شان بیشتر از شرکت‌های داخلی در امنیت خواهد بود.

در ابتدای این جلسه عبدالله فاتح - مدیرعامل شرکت پارس آنلاین - با ارائه‌ فهرستی از اقدامات انجام گرفته در این شرکت برای افزایش کیفیت خدمات، گفت: ما سعی کرده‌ایم خدمات شبکه ملی اطلاعات را به نیازهای مصرف کنندگان بیشتر از قبل نزدیک کنیم. همچنین در این راستا زیرساخت‌های لازم را برای ارائه اینترنت پرسرعت ۵۰ مگابایت را فراهم کرده‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: در پارس آنلاین سیستمی طراحی شده است که حجم استفاده شده از مشتریان را به تفکیک میزان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف نشان می‌دهد. مثلا برای شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به تفکیک میزان حجم مصرفی در این برنامه‌ها را نمایش می‌دهد که در این راستا ما بسته‌هایی را ارائه می‌کنیم که مصرف کنندگانی که مایل به استفاده بیشتر از این شبکه‌ها هستند بتوانند از طرح‌های بدون محدودیت زمانی ما استفاده کنند.
کد مطلب: 49501
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام