کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویژگی جدید:

قابلیت ساختن گیف در فیس‌بوک

26 تير 1396 ساعت 15:24

ایتنا – گیف‌ها اشکال بسیار محبوبی از محتوا در شبکه‌های اجتماعی هستند؛ از جمله توییتر و تامبلر. اما تا پیش از این فیس‌بوک در استفاده از آنها چندان چابک عمل نکرده بود.




به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌کرانچ، شبکه اجتماعی فیس‌بوک تأیید کرده که سرگرم ایجاد یک گیف‌ساز جدید در قسمت دوربین برنامه تلفن همراه فیس‌بوک است.
این ویژگی که با ضربه زدن یک دکمه در بالای صفحه فعال می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد تا فیلم‌هایی بگیرید و بعداً آنها را در قالب گیف در گالری عکس‌های دستگاه خود ذخیره کنید، سپس آنها را در پروفایل فیس‌بوک‌تان قرار دهید، یا به فیس‌بوک‌استوری‌تان بیفزایید.

گفتنی است گیف‌ها اشکال بسیار محبوبی از محتوا در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی هستند؛ از جمله توئیتر و تامبلر. اما تا پیش از این، فیس‌بوک در استفاده از آنها چندان چابک عمل نکرده بود.
در واقع، بهار سال ۲۰۱۵ بود که این شبکه اجتماعی تصمیم گرفت در خوراک‌های خبری خود از گیف‌ها پشتیبانی کند.

البته شایان ذکر است که پیش‌تر، این شرکت از بکارگیری گیف‌ها پرهیز می‌کرد چرا که معتقد بود چنین چیزهایی، در خوراک‌های خبری هرج و مرج ایجاد می‌کنند.
در عوض، فیس‌بوک برای فراهم کردن کیفیت زنده و مستقیم برای خوراک‌های خبری، از ویدئو استفاده می‌کرد.

بدین ترتیب، در روزهای اخیر، این شبکه اجتماعی در موضع خود راجع به گیف‌ها تغییر ایجاد کرده است.



طبق آماری که از سوی فیس‌بوک منتشر شده، در طول سال گذشته نزدیک به ۱۳ میلیارد گیف در پیام‌رسان این شبکه اجتماعی ارسال شد که ۴۰۰ میلیون از آنها فقط مربوط به نخستین روز سال ۲۰۱۷ بودند.

یکی از نمایندگان فیس‌بوک تأیید می‌کند که این ویژگی اکنون در فاز آزمایش روی تعداد اندکی از کاربران iOS است. او با این وجود اشاره می‌کند که در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری در مورد این گیف‌ساز منتشر خواهد شد.

گفتنی است گیف‌هایی که بدین ترتیب تهیه می‌شوند، گیف‌هایی چندثانیه‌ای هستند.
 


کد مطلب: 49470

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49470/قابلیت-ساختن-گیف-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir