کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رفع ابهامات اجرای شبکه ملی اطلاعات

خبرگزاری ايسنا , 24 تير 1396 ساعت 12:36

ایتنا- معاون مرکز ملی فضای مجازی: یکی از تاکیدات مهم این سند استقلال شبکه ملی اطلاعات است و این به معنای به رسمیت شناختن و پذیرفتن ما به عنوان یک شبکه مستقل است.




مرکز ملی فضای مجازی کشور اولین جلسه همگرایی و شفاف سازی سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات را با حضور مسئولان شرکت مخابرات به منظور رفع ابهامات و سوالات در اجرای شبکه ملی اطلاعات و دریافت نظرات و پیشنهادات درخصوص تسریع در اجرای آن برگزار کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، عباس آسوشه - معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور - در این جلسه ضمن تشریح سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات که به تصویب شورای عالی فضای مجازی کشور رسیده است، گفت: براساس این سند باید مطابق با نیاز جامعه و بررسی شرایط اقتصادی برای طرح های مربوطه تعرفه رقابتی ایجاد شود. همچنین توسعه شبکه باید همپا و متناسب با نیاز به توسعه محتوای آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که مجریان شبکه ملی اطلاعات در کشور باید به بومی سازی فناوری‌های حیاتی در این شبکه توجه کنند، افزود: آموزش نیروی انسانی به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌های ملی خواست سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات است که باید مطابق با تکنولوژی‌ها و فرصت‌های جدید اتفاق بیفتد البته لازم به ذکر است که در حال حاضر کشور در این حوزه در مرحله رشد قرار دارد و باید حرکت در این مسیر تداوم یابد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در تشریح تبیین الزامات در شبکه‌های دسترسی، اعلام کرد: یکی از تاکیدات مهم این سند استقلال شبکه ملی اطلاعات است و این به معنای به رسمیت شناختن و پذیرفتن ما به عنوان یک شبکه مستقل است.

آسوشه با اشاره به این که در حوزه مدیریت یکپارچه شرکت مخابرات نسبت به ایجاد ساختار اقدام کرده است، تاکید کرد: تمامی اپراتورهای فعال در کشور باید گزارش عملکرد خود را در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات ارایه دهند تا بتوان براساس ماموریت مرکز ملی فضای مجازی کشور ناظر بر این طرح بزرگ ملی باشیم.

وی در خصوص امنیت و سلامت شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: در سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات به حوزه امنیت جامع و کامل پرداخته شده است و علاوه بر این سند مرکز ملی فضای مجازی کشور طرح نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث در فضای مجازی را برای تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارائه کرده که در آن وظایف تمامی دستگاه ها ومراکز تقسیم بندی شده و حوادث در آن دسته بندی شده است که برای هر حادثه مسئول، نحوه هماهنگی، محوریت اجرا و مراحل همکاری تعیین شده است.

در این جلسه مسئولان شرکت مخابرات از بخش های شبکه، امنیت، فناوری، امور مشتریان و حوزه کسب و کار حضور داشته و مقرر شد تا جلسات تکمیلی برگزار شود.


کد مطلب: 49457

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49457/رفع-ابهامات-اجرای-شبکه-ملی-اطلاعات

ايتنا
  https://www.itna.ir