کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیوند بایدو و هوش مصنوعی

20 تير 1396 ساعت 17:36

ایتنا - بایدو شرکت نوپای هوش مصنوعی با نام کیت‌آی، سازنده موتور چت‌بات معروف ChatFlow را خریداری کرد.




به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌کرانچ، بایدو (غول جست‌وجو در چین)، هفته گذشته شرکت تازه‌کار Kitt.ai را تصاحب کرد و بدین ترتیب یک گام دیگر به سوی برخورداری از فناوری هوش مصنوعی برداشت.
گفتنی است این شرکت چینی در نظر دارد در میان توسعه‌دهندگانی که خواهان ایجاد chatbot و دیگر خدمات مبتنی بر فناوری زبان طبیعی هستند، جایی مناسب برای خودش فراهم کند.

گفته می‌شود این شرکت نوپا، چارچوبی برای ایجاد چت‌بات‌ها و برنامه‌های مبتنی بر صدا ایجاد کرده است که روی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف قابل اجراست.
این خبر در سمینار توسعه‌دهندگان بایدو در پکن نیز اعلام شد. اما مفاد مالی این معامله هنوز افشا نشده است.

با اینکه شرکت کیت‌آی (Kitt.ai) از سال ۲۰۱۴ در حال فعالیت بوده، اما به تازگی افشا کرده که در جهت جذب سرمایه بر آمده است. در این میان، پشتیبان عمده این شرکت تاکنون عبارت بود از الکسافاند آمازون است.

شایان ذکر است که کیت‌آی به مشتریان خود در سرتاسر پنج قاره جهان خدمت‌رسانی می‌کند و زوچن یائو (یکی از بنیانگذاران کیت‌آی) می‌گوید که تاکنون در این زمینه از سودآوری مناسبی نیز برخوردار بوده و بنابراین در حال رشد و نمو است.


همچنین شایان ذکر است که فناوری کیت‌آی برای برنامه‌های موجود در گوشی‌های هوشمند، بلندگوها، وسایل مورد استفاده خانگی، چت مبتنی بر وب، اتومبیل‌ها، خانه‌ها، اتاق‌های همایش، ادارات، بیمارستان‌ها و حتی خطوط تلفن، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شرکت پیش‌تر سه محصول عرضه کرده بود که تمامی آنها همچون گذشته حال و هوای عملیاتی دارند: Snowboy (یک موتور قابل تنظیم برای تشخیص کلمات کلیدی)؛ NLU (یک موتور درک زبان طبیعی در حالت چند زبانه) و ChatFlow (یک موتور مکالمه چندجانبه که به نظر می‌رسد که در قالب یک سرویس میان‌پلتفرمی ساخته شده باشد که قابلیت استفاده آن را بهبود می‌بخشد).


کد مطلب: 49429

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49429/پیوند-بایدو-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir