۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰

هکرها به تاسیسات برق آمریکا حمله کردند

ایتنا - روزنامه نیویورک تایمز فاش کرده که شبکه‌های رایانه‌ای تأسیسات برق هسته‌ای آمریکا مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند.
هکرها به تاسیسات برق آمریکا حمله کردند


این روزنامه اعلام کرده که وزارت امنیت داخلی و اف.بی.آی گزارش داده‌اند که چندین مورد حمله هکری شرکت‌هایی را هدف قرار داده اند که تأسیسات انرژی آمریکا را اداره می‌کنند. این حملات در دو ماه گذشته روی داده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به تأسیسات برق هسته‌ای Wolf Creek در کانزاس آمریکا اشاره کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، تکنولوژی ریویو در گزارشی به نقل از گزارش نیویورک تایمز نوشت: به نظر می‌رسد در این حملات از طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها استفاده شده تا در نهایت سیستم‌های رایانه‌ای آنها مورد هدف قرار گیرد.

به نوشته این نشریه علمی، بخشی از این حملات شامل ارسال کدهای مخرب به فایل‌های ورود مایکروسافت از طریق ایمیل بوده است.

بر اساس مدارک به دست آمده مشخص شده است که هکرها توانسته اند به سیستم‌های رایانه ای این تأسیسات هسته‌ای دست یابند اما نتوانسته‌اند کنترل دستگاه‌هایی را در اختیار بگیرند که تأسیسات برق هسته‌ای را اداره می‌کنند.

به نوشته تکنولوژی ریویو، فعلا این حملات هکری بیشتر از آنکه خطرناک باشند، نگران کننده هستند.

نکته نگران کننده این است که احتمالا هکرها در تلاش بوده اند تا از این حملات برای تهیه نقشه‌هایی استفاده کنند که می‌تواند به عنوان سطحی از هوش (مصنوعی) برای حملات بعدی به کار گرفته شود.

انتشار این خبر که همزمان شده با حملات مشابه در اکراین، موجی از نگرانی را ایجاد کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند چنین حملاتی زمینه ساز حملات هکری به سایر کشورهاست.
کد مطلب: 49413
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام