کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هوش مصنوعی و دانلود یادداشت جلسات در مغز ما

13 تير 1396 ساعت 16:21

ایتنا- هوش مصنوعی تا سال 2030 به ما کمک خواهد کرد که یادداشت‌های مربوط به جلسات را در ذهن خود دانلود نماییم.




فناوری هوش مصنوعی تاکنون توانایی و قابلیت خود را در زمینه قابل درک کردن و کاربرپسند نمودن نرم‌افزارها با موفقیت تمام نشان داده است.
انسان‌ها دارند کم‌کم به این نتیجه می‌رسند که ماشین‌هایی از دستیارهای شخصی که با صدا فعال می‌شوند (مانند الکسا و سیری و ... در حال تبدیل به یک مسئله عادی هستند) گرفته تا احراز هویت اپلیکیشن هوشمندتر از طریق فناوری تشخیص چهره، قابل‌اطمینان هستند و بدین خاطر به وجود آمده‌اند که به رشد و ترقی انسان‌ها کمک کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، ترس از ربات‌ها که بر اساس داستان‌های علمی/تخیلی در ذهن مردم شکل گرفته بود، رو به افول و نابودی گذاشته است؛ زیرا کاربران به وضوح مشاهده کردند که هوش مصنوعی چه قابلیت‌هایی دارد و چه امکاناتی در جهت افزایش امنیت و سهولت در انجام کارها در اختیار کاربران می‌گذارد.

اکنون که هوش مصنوعی خود را در گوشی‌های هوشمند جای داده و تقریباً با همه کاربران عادی نیز مواجه شده است، دانشمندان در پی تسخیر دستگاه بعدی هستند. این دستگاه، مغز انسان است.


کارآفرینان خلاق و خوش‌فکری همچون الون ماسک و برایان جانسون با دانشمندان سراسر دنیا همراه شدند تا ذهن انسان را خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید، تقویت نمایند.
هدف آنها افزایش هوش و برطرف کردن توانایی‌های شناختی آسیب‌دیده از طریق ایمپلنت‌های مغزی است.

میخائیل لبدف، پژوهشگر ارشد دانشگاه دوک که اخیراً مجموعه جامعی از 150 مقاله پژوهشی تقویت مغز منتشر نموده، مطمئن است که تقویت مغز تا سال 2030، به یک واقعیت روزمره تبدیل خواهد شد.

تمرکز اصلی پژوهشی لبدف، در واقع توسعه دستگاهی است که بتواند به صورت کامل در مغز اجرا شود. ایجاد یک منبع برق و سیستم ارتباط بی‌سیم، چالش بزرگی بر سر راه این دستگاه است.
الون ماسک روی این مسئله کار کرده و در اوایل سال جاری، شرکتی را راه‌اندازی کرده است که در همین زمینه فعالیت می‌کند و در پی آن است که مغز انسان را با نرم‌افزار ادغام کند و خروجی عملکرد بیولوژیکی و فنی را به حالت بهینه برساند.
 


کد مطلب: 49355

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49355/هوش-مصنوعی-دانلود-یادداشت-جلسات-مغز

ايتنا
  https://www.itna.ir