۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹

کوالکام و پشتیبانی کنترلر برای هدست واقعیت مجازی مستقل

ایتنا- کوالکام، پشتیبانی کنترلر را برای هدست واقعیت مجازی مستقل خود فراهم می‌سازد.
کوالکام و پشتیبانی کنترلر برای هدست واقعیت مجازی مستقل


کوالکام که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تراشه موبایل است، به نظر کارشناسان چشم‌انداز خود را روی هدست‌های واقعیت مجازی مستقل قرار داده است.
این شرکت به تازگی اعلام کرده که در رابطه با این موضوع سه همکاری را شکل داده است. هیجان‌انگیزترین همکاری مربوط به زیمرس است که برای کنترلرهای فلیپ این شرکت و برای هدست‌هایی که توسط شرکای تولید سخت‌افزار کوالکام توسعه یافته است، پشتیبانی اختیاری ارائه می‌دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌رادار، زیمرس فلیپ، بر روی فناوری کار می‌کند که ردیابی با سه درجه آزادی ارائه می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد که کارکردهای کنترل حرکتی مربوط به واقعیت مجازی را انتخاب کنند.
کنترلرها با اسنپ دراگون وی.آر.دی.کی کار می‌کنند و شرکت‌هایی که در این همکاری شرکت دارند، می‌تواند این کارکردها را انتخاب و از آنها استفاده نمایند.

گوگل نیز اخیراً از هدست طراحی مرجع واقعیت مجازی دی‌دریم خود در کنار کنترلرهای دارای سه درجه آزادی هدست‌های مستقل اچ.تی.سی و لنوو خبر داده است.
هدست گوگل در همکاری با کوالکام ساخته می‌شود و روی پلتفرم واقعیت مجازی اسنپ دراگون 835 اجرا می‌شود. بوش سنسورتک، یکی از شرکای دیگر برنامه واقعیت مجازی کوالکام و سنسور جهت‌گیری مطلق بی.ام.ایکس055 این شرکت در اسنپ دراگون 835 وی.آر.دی.کی ادغام خواهد شد.


شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج از اجزای حسگر هستند که اندازه‌گیری‌های اینرسی را با فرکانس بالا و دقیق انجام می‌دهد؛ بدین معنا که این سنسور ردیابی، حرکت را به شکلی دقیق‌تر و با تأخیر کمتر ارائه می‌دهد.

شاید این همکاری‌ها حرکت بزرگ و خاصی در دنیای واقعیت مجازی ایجاد نکند، لیکن به کوالکام در پیشبرد برنامه‌ها کمک نموده و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار شرکای سخت‌افزاری قرار می‌دهد و آنها نیز می‌توانند واقعیت مجازی همراه ایجاد کنند.

شایان ذکر است که اچ.تی.سی و لنوو اولین شرکت‌هایی بودند که تصمیم گرفتند هدست‌های مبتنی بر واقعیت مجازی دی‌دریم مستقل را به بازار عرضه کنند.
این هدست‌ها برای نیرو بخشیدن به تجربه، نیاز به گوشی، رایانه یا سایر دستگاه‌های کابلی ندارند و باید نسبت به هدست‌های کنونی که متکی به گوشی هستند، زمان تأخیر کمتری داشته باشند.
 
کد مطلب: 49311
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام