۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲

تعهد گوگل برای توقف سوءاستفاده تبلیغاتی از ایمیل‌ها

ایتنا- گوگل متعهد می‌شود که جلوی سوء استفاده از ایمیل‌های شما در جهت تبلیغات را بگیرد و همچنین اعلام کرده است که تغییراتی اساسی در سیاست‌های حریم خصوصی خود اعمال خواهد کرد.
تعهد گوگل برای توقف سوءاستفاده تبلیغاتی از ایمیل‌ها


بر اساس گزارش‌هایی که از بررسی تبلیغات هدفمند به دست آمده، این موضوع تأیید شده است که دیگر هیچ‌گاه از ایمیل کاربران به عنوان ابزاری برای پیدا کردن محتوای تبلیغات سوءاستفاده نخواهد شد.
شرکت گوگل تا پايان سال جاري ميلادي قصد دارد بررسي محتواي ايميل‌‌ها براي ساخت تبليغات هدفمند را متوقف کند. گوگل در پستی وبلاگی تأیید کرد که جیمیل جی‌سوییت در حال حاضر به عنوان ورودی برای شخصی سازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و جیمیل تصمیم گرفته است که در سال جاری در سرویس جیمیل، این سیاست را دنبال کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، از این به بعد از محتوای جیمیل برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده نخواهد شد. این تصمیم، تبلیغات گوگل را با نحوه شخصی‌سازی این تبلیغات برای سایر محصولات گوگل همگام می‌کند. گفتنی است تبلیغاتی که نشان داده می‌شود، مبتنی بر تنظیمات کاربران هستند. کاربران می‌توانند این تنظیمات را تغییر دهند یا شخصی‌سازی تبلیغات را غیرفعال کنند.


به نظر کارشناسان، این خبر موجب افزایش اطمینان کسانی است که در مورد تعهد گوگل در زمینه حریم خصوصی دچار تردید شده بودند. شک این افراد حاصل تضاد نسبی منافع بین خدمات مشتری و پلتفرم تبلیغاتی چندین میلیارد دلاری گوگل بود.
البته لازم به ذکر است که این حفاظت از حریم خصوصی فقط شامل جیمیل می‌شود و ارتباطی با یوتیوب، اسناد جی سوییت، نتایج جست‌وجو و غیره در حساب گوگل ندارد.
کار آناليز ايميل‌هاي ارسالي و دريافتي کاربران نسخه رايگان جيميل به دليل رعايت نشدن حريم خصوصي افراد مورد انتقاد قرار گرفته است.

گوگل هنوز منابع بزرگ ديگري مانند واژه‌هاي جست‌وجو شده و عادات جست‌وجو را براي ايجاد تبليغات شخصي‌سازي‌شده در اختيار دارد. سرويس ايميل مرتبط با کسب‌ و کار گوگل هيچ تبليغاتي ندارد و ايميل‌ها نيز از نظر محتوا توسط گوگل بررسي نمي‌شوند. سرويس پست‌ الکترونيکي محبوب گوگل موسوم به جيميل از زمان تولد خود در سال ۲۰۰۴ تا امروز، به سيستمي براي بررسي واژ‌ه‌ها و محتوا مجهز بوده است.
 
کد مطلب: 49303
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام